Gezocht: tekening 'impossible mallet'

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
1.353
1.140
Nootdorp
Ik ga opnieuw een poging doen om de impossble mallet te maken. De vorige keer dateert alweer uit 2021. Toen brak de steel helaas. En wat ook jammer is, ik heb de specificaties van toentertijd niet meer in mijn bezit.

Ik heb de specificaties gezien op :Wood Mallet Plans • WoodArchivist. Echter, mijn inziens kloppen de maten niet. Dus ik ben op zoek naar de specificaties.
de maat 3/8 heb ik berekend vanaf de bovenkant. Als ik deze maat neem, dan heb ik een ontzettend groot gat in het midden en dit past zoals ik de plaatjes interpreteer.

Als iemand me kan helpen met de spec's. Dan waardeer ik dit enorm.

nb. overigens best leuk om eens met inches te werken.

1769952847214.png

jmartens

Actieve deelnemer
28 dec 2014
250
91
Mesch
de maat 3/8 heb ik berekend vanaf de bovenkant. Als ik deze maat neem, dan heb ik een ontzettend groot gat in het midden en dit past zoals ik de plaatjes interpreteer.
Huh, 3/8 van de bovenkant? Dat volg ik niet, de maat die je aangeeft is voor de spleet in het midden en die is 3/8" breed en gecentreerd op het midden van de kop.

Aangezien de kopsekant van de steel 1 7/8" is, is de spleet volgens mij dus (1 7/8" - 3/8") / 2 = (15/8" - 3/8") / 2 = (12 / 8)" / 2 = 6/8" = 3/4" vanaf de bovenzijde

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
1.353
1.140
Nootdorp
dat zijn mooie linkjes. Met name de franse site is handig. En het handvat met leer ga ik ook doen. Ik doe namelijk ook aan leerbewerking.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.