Gezocht: spaander kap voor een Metabo adh 1625 vlak en vandiktebank

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
93
40
Schouwen-Duiveland
Hallo allen,

Ik heb een jaar geleden een Metabo adh 1626 vlak en vandiktebank bak gekocht. Daar mist een deel van de spaanafzuigings kap.

Heeft iemand er 1 liggen die hem niet meer gebruikt of heeft iemand die er 1 heeft de maten willen doorgeven en wat foto’s maken en doorsturen naar mij zodat ik er 1 kan namaken?

En weet iemand trouwens hoe je die kap moet plaatsen voor het schaven? Voor het vandikte kan ik hem er zo op klikken en vastzetten met het schuifje. Voor het schaafgedeelte aan de onderkant kan ik niks zien om de kap op vast te maken.


Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • IMG_5469.jpeg
    IMG_5469.jpeg
    137,7 KB · Weergaven: 29
  • IMG_5003.jpeg
    IMG_5003.jpeg
    118,4 KB · Weergaven: 29
  • IMG_3956.jpeg
    IMG_3956.jpeg
    71,4 KB · Weergaven: 30
  • IMG_3955.jpeg
    IMG_3955.jpeg
    130,2 KB · Weergaven: 29
  • IMG_3954.jpeg
    IMG_3954.jpeg
    141,4 KB · Weergaven: 30

DitchDeurne

Actieve deelnemer
15 okt 2015
395
114
Zuidoost Brabant
En weet iemand trouwens hoe je die kap moet plaatsen voor het schaven? Voor het vandikte kan ik hem er zo op klikken en vastzetten met het schuifje. Voor het schaafgedeelte aan de onderkant kan ik niks zien om de kap op vast te maken.

Misschien dat het in deze handleiding staat?
 

Bijlagen

  • Betriebsanleitung Metabo Magnum ADH1626.pdf
    1,1 MB · Weergaven: 9

huisvanmelle

Nieuw lid
24 aug 2023
3
0
Aarle-Rixtel
Goedemorgen,
Ik heb exact dezelfde vlak vandiktebank gekocht via marktplaats en ga deze volgend weekend ophalen.
Nu nog nieuwe schaafbeitels aanschaffen.
Iemand een goed/betrouwbaar adres hiervoor?
Groet, Melle
 

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
93
40
Schouwen-Duiveland
In Nederland zijn ze bijna niet te krijgen. Maar in Duitsland nog wel aftermarket. Zoeken op hobbelmesser. Ik heb via Amazon een set van 3 setjes gekocht voor €150 ofO
 

huisvanmelle

Nieuw lid
24 aug 2023
3
0
Aarle-Rixtel
Ben je er al achter of je de spaander kap ook kan gebruiken voor het schaven?
Heb dit weekend mijn machine opgehaald en was ook aan het puzzelen met de kap.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.