Gezocht: Rubber omranding trapmaantjes

mroden

Actieve deelnemer
13 feb 2013
214
69
Rotterdam Ommoord
Onze trap is voorzien van trapmaantjes (of trapmatjes, hoe je wil). Het zijn rubber mallen die net om de trapneus vallen waar een stuk tapijt in geplaatst kan worden.
IMG_20230125_172614.jpg
In de praktijk erg prettig: antislip op de rand, warm aan de voeten, blijft goed plakken en prima schoon te houden. Echter is de uitstraling niet meer passend bij de rest.
Nou is de groef in het rubber zo'n 7mm en blijkt een stukje laminaatvloer daar keurig in te passen. De combinatie van lichtgrijs eiken vloer met een antraciete/grijze/zwarte rand zou ik heel tof vinden.
De fabrikant (Tree Tred uit Uden) bestaat helaas niet meer en heb nog geen vergelijkbaar product gevonden. Iemand met de gouden tip?

Alternatief is kijken of ze in China zoiets na zouden kunnen maken, al dan niet in grotere aantallen en het daarna verhandelen.
Stel nou dat zo'n rand 10-15 euro per trede kost en je met een extra pak laminaat, een mal en een freesjes je (geschilderde) trap subtiel kan matchen bij je verdiepingsvloer?!
Dat is een stuk voordeliger dan een traprenovatie en (naar mijn idee) mooier dan volledig tapijt of rubber trapmaantjes.
Weet iemand hoe je zoiets op kan zetten qua productie/import?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp. Je wil ,omdat je er een stuk of 14 voor je eigen trap nodig hebt, een productie op gaan zetten? Wat ga je dan met de rest doen?
 

mroden

Actieve deelnemer
13 feb 2013
214
69
Rotterdam Ommoord
Dat is wellicht wat kort door de bocht maar de nieuwsgierigheid is er. Zou er inderdaad zo'n 26 zelf nodig hebben voor 2 trappen. Geen idee of er dan 1000, 10000 of een hele 40' container afgenomen zou moeten worden.
Gezien het mogelijk niet op de markt beschikbaar is, en het een prijstechnisch gunstige tussenvorm zou kunnen zijn tussen traprenovatie en klassieke maantjes.
En als er markt voor is (?) zou ik wel handel zien.
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Zou je de mallen kunnen (laten) reinigen, spuiten/kleuren en “gewoon” hergebruiken?
Verder is traprenovatie niet gillend duur als je de arbeid zelf kunt verrichten

Een handeltje starten lijkt mij niet de manier (en vele malen duurder dan traprenovatie) :)
Ik twijfel ook of er voldoende markt is.

Eventueel alternatief zou kunnen zijn om trapmanen uit massief te laten frezen maar ook dat voor kleine aantallen loopt al snel in de kosten.
 

mroden

Actieve deelnemer
13 feb 2013
214
69
Rotterdam Ommoord
Hergebruik is zeker mogelijk. Niet de mooiste kleurencombinatie maar functioneel zou het kunnen.
Het kleuren van rubber is helaas niet eenvoudig vanwege de elasticiteit zullen verven en lakken er altijd afbladderen. Iets dat erin trekt (voor zover mogelijk) zou kunnen.

Net met permanentmarker wat getest op de achterkant. Blijft redelijk zitten maar wordt niet egaal en dekt niet super.

Wat ik al aangaf: handel is een stuk nieuwsgierigheid. Zou wel graag weten hoe zo'n nieuw productidee tot stand zou kunnen komen.

Betreft de traprenovatie: de gereedschappen zouden aanwezig zijn maar het geduld om 26 treden te bekleden is niet aanwezig. De rubber rand op de trapneus dient dan alsnog toegevoegd te worden.
Daarom liever 26x dezelfde vorm uit laminaatplanken frezen en in hoesjes stoppen ;).
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Voor een kleine oplage kan je zo iets wel lokaal laten produceren. Als je je verveeld kan je ze van bijvoorbeeld polyurethaan zelf gieten. Je kan een van de halve manen die je hebt, schoonmaken en als mal gebruiken. Als je een spuitmatrijs moet laten maken en daarna een productie moet voorfinancieren dan zou ik eerst zorgen voor een afzetmarkt. Je wil niet een container van dat spul op je oprit, om ze van daar uit te verkopen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.