Gezocht: onderdelen Altendorf paneelzaag

nicknick

Nieuw lid
25 sep 2015
18
0
Hoi allemaal,

Een tijdje geleden heb ik een oude Altendorf F90 paneelzaag op de kop getikt. Ik vind het persoonlijk een prachtmachine, maar omdat ik er geen afzuiging boven het blad bij heb maakt hij erg veel stof bij het zagen. Natuurlijk is daar zelf iets voor te fabriceren, maar ik ben eerst benieuwd of iemand wellicht een originele afzuiging heeft liggen?

Daarnaast ben ik ook wel benieuwd of iemand toevallig een tafelverbreding heeft.

Ter illustratie twee foto's van de zaag zoals hij nu is: 20230424_084457.jpg20230424_084448.jpg
En twee foto's die ik online gevonden heb:
1_Den_Hertog_Machines_bv_Rhenen_used_machinery_machinehandel_gebruikte_machines_0202_80.jpgNaamloos.png
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.707
2.571
Gaanderen
Axminster/ harvey heeft een kap die misschien passend is te maken wel een uitgave, Op de site van Hooked on wood staat een filmpje van dit ding.
 

Rutger Broekman

Actieve deelnemer
19 apr 2013
160
46
Tilburg
Ik zou zelf iets maken. Ik heb zelf mijn afzuiging aan het plafond hangen (2,6 meter hoog). Kan niet beoordelen of dat voor jou ook een optie is? Succes met deze mooie machine...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.