Gezocht lintzaagmachine

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.693
2.568
Gaanderen
De enige goede lintzaag met dit budget is een oude inca. Of dit nog als tafelmodel kan is de vraag. Worden hier op het forum regelmatig aangeboden.
 
  • Leuk
Waarderingen: jelmer

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Een inca is onverwoestbaar, als je hem goed onderhoud.
En die kan volgens mij wel als tafelmodel worden gezien toch?
Het enige nadeel is, is dat ze snel verkocht zijn als ze worden aangeboden.
 

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
Ik ben op zoek naar een lintzaagmachine zijnde tafelmodel dat goed zaagd door max 50 mm hardhout.
besteding van max 250 euro
Waarvoor ben je van plan de lintzaag te gaan gebruiken? kleine lintzagen zijn vooral voor .........klein werk. schulpen van 50mm hardhout gaat naar mijn mening veel prettiger op een zaagtafel dan een lintzaag. Als een andere toepassing in gedachten hebt ben ik nieuwsgierig welke. gr Rik
 

Richard72

Actieve deelnemer
6 mei 2020
33
5
51
Kerkrade
Hoi ik heb een
Metabo Bas 260 Swift te koop

De zaag is nog als nieuw en is zeer weinig gebruikt!!
Dus het zaaglint is als nieuw.
Ik heb er ook nog een splinternieuw niet gebruikt zaaglint bij voor messing en aluminium mee te zagen.

Ik heb de lintzaag nieuw bij Toolnation gekocht en nieuwprijs was €365
En extra zaaglint rond de €30

Vaste Prijs €250
Hij is op te halen in zuid limburg

Ik verkoop hem ivm aankoop grotere lintzaag

Mvg Rich
 

vdabees

Nieuw lid
24 okt 2013
20
18
Ik ben het volledig eens met Rik, dergelijke afmetingen gaan beter met een zaagtafel... ik heb al veel mooi hout zien verloren gaan door het gebruik van een (niet goed afgestelde) lintzaag...
:(
Op een tafelzaag gaat dat veel beter...

mvg
Vdabees
 

houtwormpie

Nieuw lid
4 jun 2021
13
1
nederland
Door veel bochtenwerk zal een tafelzaag het niet redden.
Het is dus kiezen of de decoupeerzaag gebruiken of een lintzaag.
En ja budget is klein, maar ook de plaats van arbeid is klein.
 

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
Door veel bochtenwerk zal een tafelzaag het niet redden.
Het is dus kiezen of de decoupeerzaag gebruiken of een lintzaag.
En ja budget is klein, maar ook de plaats van arbeid is klein.
Dan lijkt een Lintzaag idd een goede keuze....Zoals Vdabees aangeeft is een slecht afgestelede lintzaag of een goedkope lintzaag die niet goed af te stellen valt ook een manier om snel veel brandhout te maken. Als het een eenmalig project is zou ik zelf op zoek gaan naar iemand in de buurt met een lintzaag (die is afgesteld voor bochtwerk)
De toppic vraag was echter over advies voor een lintzaag. Daarin zou ik zelf kleine een tweedehands kopen VAN GIETIJZER. enige kleine zaag die niet van gietijzer is waar ik ooit van heb gehoord is de bovengenoemde inca lintzaag.

succes!
 

Richard72

Actieve deelnemer
6 mei 2020
33
5
51
Kerkrade
Hier de beschrijving en gegevens van de lintzaag.

Hoge precisie en stabiliteit voor professionele toepassingen
Stille inductiemotor, onderhoudsvrij en robuust
Herstartbeveiliging: voorkomt per ongeluk starten van de machine na stroomonderbreking
Gereedschapsloze deuropening voor eenvoudige zaaglintwissel
Gereedschapsloze hoogteverstelling van de zaaglintbescherming
Gereedschapsloos afstelbare HSS-precisiedrierolgeleiding van het zaaglint boven en onder voor zeer goede zaagresultaten
Parallelgeleider met geïntegreerde loep
Externe afzuiging mogelijk voor stofarm werken
Kantelbare zaagtafel van grijs gietijzer voor hellende sneden
Specificaties
Afmetingen l x b x h 525 x 425 x 840 mm
Steunvlak 340 x 335 mm
Werkhoogte zonder onderstel 374 mm
Zaagtafel-zwenkbereik 0 - 45
Snijhoogte 100 mm
Doorlaatbreedte 245 mm
Snijsnelheid 690 m/min
Zaagbandlengte 1.712 mm
Zaagbandbreedte 6,4 - 12,7 mm
Nominaal opnamevermogen 350W
Afgegeven vermogen 260W
Gewicht 32,5 kg.
 

Guus2

Actieve deelnemer
23 apr 2021
75
26
Velp
Ha allemaal,

Ik ben ook voorzichtig op zoek. Er staat er nu ook eentje op marktplaats zag ik. Ik vroeg me af wat jullie gedachtes over dit apparaat zijn! Ik kan zo niet zien of het om een gietijzeren blad gaat. Lijkt een degelijke machine. Ik hoor het graag,
Guus

 

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
724
288
RegioRotterdam
Ik ben ook weer op zoek want ik heb de Lescha BSL250 die ik vorige week had gekocht vandaag weer teruggbracht naar de leverancier. Ik had hem uitgekozen omdat hij op voorraad was, 'professionele' categorie en qua grootte en budget net wat ik zocht.

Toen ik hem in elkaar wilde zetten merkte ik dat de dwarsgeleider ongeveer anderhalve mm lag te rammelen in zijn groef in het tafelblad. Blaadje is niet zo groot dus 1.5 mm tikt lekker door. Schaal voor de langsgeleider zat 3 mm verkeerd. Geen dingen die niet zijn te fixen maar daar koop ik geen nieuwe machine voor.

Ik begin dus weer van voor af aan. Zucht!
Ik volg deze discussie dus met interesse.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.693
2.568
Gaanderen
Ik heb een scheppach basato 4. De wielen, spanmechanisme en de geleiding zijn ook matig. En die zat in de 4 cijfers. Wil je een echt goed ding kopen dan moet je in de buidel tasten of een oud stuk gietijzer kopen en dat opknappen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.