Gezocht: kwalitatief goede messing meubelscharnieren

123chris

Actieve deelnemer
25 jun 2010
58
0
Hattem
Goedenavond allemaal,

Ik weet niet of ik de vraag mag stellen hier, maar ik zoek voor een project een aantal kwalitatief goede messing meubelscharnieren.

Ter info: het plan is om een aantal kastjes maken met deuren zoals in het plaatje.
Als ik zoek op meubelscharnier krijg ik vele vele resultaten, dus ik maak graag gebruik van jullie ervaring. Het lijkt een goedkoop en eenvoudig onderdeel, maar een deurtje als deze luistert nogal nauw, dus kwaliteit is belangrijk.

Heeft iemand een naam van een winkel (of web adres) voor mij met goede ervaring voor meubelbeslag? Mag ook via privébericht. Dank je wel alvast.

Groeten,

Christian
 

Bijlagen

  • Scherm­afbeelding 2023-09-16 om 23.41.18.png
    Scherm­afbeelding 2023-09-16 om 23.41.18.png
    935,4 KB · Weergaven: 76

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.701
2.570
Gaanderen
Brusso scharnieren zijn top.
Verder kan je kijken bij weijntjes en online op de zoekterm messing meubelscharnieren.
Eigenlijk zijn er twee soorten. Scharnieren die gemaakt zijn uit plaatmateriaal (goedkoop) en gefreesde scharnieren.
Dan heb je nog schuurde en gepolijste varianten. Ongelakt en gelakt. De afwerking bepaald een groot deel van de prijs.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
De scharnieren die wim gefreesd noemt, zijn eigenlijk getrokken. Daardoor zijn ze veel harder dan de van plaat gemaakte scharnieren. Ze blijven ook veel strakker bij montage. De betere kwaliteiten meubelscharnieren vindt je ook vaak bij bedrijven die aan bootjes mensen leveren.
 

123chris

Actieve deelnemer
25 jun 2010
58
0
Hattem
Dank voor de reacties. Die scharnieren van Brusso zien er top uit en dat is aan de prijs te zien. :)

Weijntjes had ik nog niet gevonden. (y)
 

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
439
108
Middelburg
Is er geen goedkoper alternatief of moet je echt denken in die orde van grootte mocht je een goede kwaliteitsscharnier willen aanschaffen. Ben momenteel bezig met het maken van een klein hangkastje met deuren voor in het toilet.

Chevy66; Ze blijven ook veel strakker na montage, .........dus het metaal vervormd niet alsook het knikgedeelte van het scharnier zelf??? Begrijp ik dit goed? Mijn voorkeur zou uitgaan naar messing, maar misschien is dit iets te zacht, wellicht is getrokken staal beter?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.701
2.570
Gaanderen
Dat slijten speelt alleen als je de deuren heel veel open en dicht doet. Ze zijn wel nauwkeuriger waardoor alles er strakker uitziet.
 
  • Leuk
Waarderingen: 48rmc

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.