Gezocht: Klussenbedrijf/persoon (tbv opdracht)

Taab

Actieve deelnemer
11 jun 2020
138
38
Omgeving Apeldoorn
Ik kan je helaas geen directe hulp bieden, maar van het najaar wel veel geluk gehad op werkspot. Een goede installateur die tijd had omdat hij er niet van hield zijn agenda een jaar vooruit te plannen.

Hij heeft erg goed werk geleverd en heel kundig. Dus een vakman die nu tijd heeft hoef je niet altijd te schuwen. Gewoon in gesprek gaan en je komt er vanzelf achter 😉.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.623
1.833
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Nu ja, dat heb ik dan ook maar gedaan. Ik heb nu in ieder geval iemand gevonden die dinsdag komt inventariseren voor de radiatoren. Nu nog iemand voor het raam en het kitwerk.

Ik kan zelf ook wel een beetje kitten maar ik wil geen risico's nemen, het moet perfect zijn want als die badkamer gaat lekken heb ik veel grotere problemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MartijnEHV

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.623
1.833
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ik heb een bevriende houtbewerker om advies gevraagd en die heeft wel wat opties, o.a. een bouwbedrijf in het dorp die goed schijnen te zijn en misschien tijd hebben. Ik zou dan misschien in het voorjaar nog een raam geplaatst kunnen hebben.

Die ruimte moet een kantoor worden dus ik zal er zelf ook nog het nodige aan moeten doen (electra, stucwerk, vloer en plafond erin etc etc) dus dat gaan herfst/winter 2022 zijn voor het af is. Best op tijd beginnen dus.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.091
403
Een goed resultaat begint altijd met een opdrachtgever die weet wat hij wil.
ander krijg je een voorbeeld van doe maar een kapseltje.

goede klusbedrijven hoeven met de huidige markt geen enkele moeite te doen om klanten te vinden.
ze komen vanzelf.
 

JagerGuus

Actieve deelnemer
2 nov 2020
89
48
Utrecht
Zo ingewikkeld is het allemaal niet. Een beetje handig aannemer kan de klus zo uitvoeren. Ik verhuur mijzelf aan een eenmanszaak en wij doen dit soort klusjes regelmatig. Ik zou de klus uitvoeren maar het is me wat uit de weg, zit zelf namelijk in regio Utrecht. het enige wat inderdaad een kwestie is is het metselwerk, maar daar kan je altijd iemand voor laten komen.
 

JagerGuus

Actieve deelnemer
2 nov 2020
89
48
Utrecht
Maar dat is afhankelijk van het verband, een hoop extra werk. Je wil eigenlijk geen stenen kleiner dan een kop in het zicht hebben. Maar als zijn buitengevel bijvoorbeeld gestuct is, maakt het weinig uit. Daarom stelde ik die vragen ook. Als je zo iets netjes wil maken, heb je meestal meerdere mensen nodig. Iemand die het gat maakt en het metselwerk uittand. dan komt de timmerman, die plaatst het kozijn en hangt het raam af. Daarna komt de metselaar, die heelt het metselwerk aan en plaatst de waterslagen. Dan krabt hij de voegen uit. Paar dagen later komt hij dan terug om te voegen. Als het voegwerk snijwerk is, heb je vaak nog een aparte voeger nodig, want niet iedere metselaar beheerst snijwerk. En om het kleurverschil te beperken kan je het beste stenen uit het gesloopte stuk muur schoonmaken voor het aanhelen van het zichtwerk.
Dit is wel een beetje overdreven. Een beetje aannemer kan zelf wel een gat zagen en de stenen netjes uithakken. Een paar steentjes terugplaatsen en voegen is ook geen hogere wiskunde op zo'n klein oppervlak. Een snijvoeg zal namelijk niet zo snel in een schuurtje zitten.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.221
2.644
Ik geef aan trigger aan, hoe het in de praktijk werkt. Ik kan het ook allemaal zelf, maar dat wil niet zeggen dat ik het ga doen. Dit soort klusjes doe je voor je zwager, maar niet voor iemand die je niet kent.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.