Gezocht: Klussenbedrijf/persoon (tbv opdracht)

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.583
1.803
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Wellicht wat ongewoon voor het type forum en als deze aanvraag hier niet thuishoort hoor ik het graag, maar ik zie geregeld klusbedrijven actief zijn hier. En ik ben zelf ook niet onhandig met klusjes, maar voor sommige zaken heb ik niet de tijd, expertise of simpelweg de zin om ze te tackelen. Dus ik wil brutaal vragen of er hier forumleden zijn die, tegen nette betaling uiteraard, enkele klussen bij ons op willen pakken.

Het gaat om:

- het plaatsen van een raamkozijn op de begane grond (er is een bestaand raam aanwezig, maar dat is te klein, het gat moet dus groter en er moet een groter raam in)
- het vervangen van een radiator in de badkamer (en ook het plaatsen van een nieuwe radiator in de ruimte van het raam, zie punt 1)
- en als we daar dan toch zijn, het herkitten van de (betegelde) douche

Ik gun de opdracht graag een aan mede forumlid. Ik heb reeds een keer wat klusbedrijven aangesproken maar weinig respons gehad. De opdracht is in de regio Emmen (Drenthe). Uiteraard moet er een keer een kijkbezoek plaatsvinden om te bepalen wat e.e.a. moet kosten en indien dat gewenst is kan ik assisteren, bovendien is er erg veel gereedschap voorhanden :).

Foto's zijn beschikbaar op verzoek.
 
Laatst bewerkt:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.120
2.616
Moeten er voor dat grotere kozijn en raam ook nog rollagen aangepast worden? Latei inwerken voordat je het gat groter gaat slijpen. Spouw of steens? Zo maar wat vragen. Als je hier in de omgeving van utrecht iemand voor zo'n klein klusje kan vinden, zou ik hem een huwelijks aanzoek doen. Als er al iemand komt, wordt het vermoedelijk ergens half 2023.
 
  • Leuk
Waarderingen: MartijnEHV en 3xtr3m3

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.583
1.803
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Moeten er voor dat grotere kozijn en raam ook nog rollagen aangepast worden? Latei inwerken voordat je het gat groter gaat slijpen. Spouw of steens? Zo maar wat vragen. Als je hier in de omgeving van utrecht iemand voor zo'n klein klusje kan vinden, zou ik hem een huwelijks aanzoek doen. Als er al iemand komt, wordt het vermoedelijk ergens half 2023.
Neen, de muur in kwestie heeft al een raam (en latei), maar dat is smal en hoog geplaatst:

20211230_153940.jpg

ik wil de opening naar beneden verlengen en de bestaande latei en breedte aanhouden.
Dan krijgen we een lekker hoog dubbel raam om naar buiten te kijken (dit word een thuiskantoor).

Het betreft een geïsoleerde spouwmuur.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.120
2.616
Maar dat is afhankelijk van het verband, een hoop extra werk. Je wil eigenlijk geen stenen kleiner dan een kop in het zicht hebben. Maar als zijn buitengevel bijvoorbeeld gestuct is, maakt het weinig uit. Daarom stelde ik die vragen ook. Als je zo iets netjes wil maken, heb je meestal meerdere mensen nodig. Iemand die het gat maakt en het metselwerk uittand. dan komt de timmerman, die plaatst het kozijn en hangt het raam af. Daarna komt de metselaar, die heelt het metselwerk aan en plaatst de waterslagen. Dan krabt hij de voegen uit. Paar dagen later komt hij dan terug om te voegen. Als het voegwerk snijwerk is, heb je vaak nog een aparte voeger nodig, want niet iedere metselaar beheerst snijwerk. En om het kleurverschil te beperken kan je het beste stenen uit het gesloopte stuk muur schoonmaken voor het aanhelen van het zichtwerk.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.583
1.803
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Dat wist ik allemaal niet.

Maar dat is ook niet relevant, ik wil dus gewoon iemand inhuren die me daarin adviseert en het uitvoert of uit laat voeren. Hoe en wat interesseert me niet zo, ik betaal en wacht op het eindresultaat :p.
 
  • Leuk
Waarderingen: maja158 en mathieu

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.507
968
Riemst
Een tijd geleden een buitendeur bijgemaakt. Het is een oud gebouw en de deur staat 20 cm terug. Gekozen voor een oplossing zonder metselwerk. Aan weerszijden een houten balk gezet waar de deur tegen gemonteerd is. De plaatser van de deur heeft het hout bekleed met gelakt aluminium (zelfde kleur als de deur).
Het resultaat mag er zijn. Naar mijn mening netter als alles bijmetselen en veel eenvoudiger in uitvoering.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.120
2.616
Het is in zo verre relevant, dat je zo een beetje een overzicht krijgt van wat er bij een ogenschijnlijk simpel klusje kan komen kijken. En je moet dus een club mensen zien te vinden, die zo'n rommelklusje er tussen door wil doen. Ik kan mijn stukadoor bellen voor een wc wandje. Als jij belt heeft hij gewoon geen tijd.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.158
1.956
Klein-Brabant, Vlaanderen
Nou klinkt het een beetje elitair, @chevy66.
je zou het zo kunnen interpreteren
dat het zo door @chevy66 bedoeld is, verwacht ik niet
met een kleine klus zijn ze langer bezig met wat er allemaal bij komt kijken, dan met de klus zelf
gaan zien waarover het gaat, discussiëren, proberen tot een overeenkomst te komen, de kans lopen dat iemand anders een paar euro's beterkoper is en daardoor alsnog de klus krijgt ofwel dat de opdrachtgever intussentijd voldoende raad ontvangen heeft en besluit om het zelf te doen, opvolging, faktuur opmaken, betaling afwachten, herinnering sturen
als de stukadoor jouw vriend is & jij zijn vriend, dat komt ie af
anders is het meestal verstandiger om voor een kleinigheid je tijd niet te verdoen
daarmee verdien je het zout op je patatjes niet
 
  • Leuk
Waarderingen: MartijnEHV en Petrolhead

Aardappel

Actieve deelnemer
22 mei 2020
191
118
Den Bosch
Een tijd geleden een buitendeur bijgemaakt. Het is een oud gebouw en de deur staat 20 cm terug. Gekozen voor een oplossing zonder metselwerk. Aan weerszijden een houten balk gezet waar de deur tegen gemonteerd is. De plaatser van de deur heeft het hout bekleed met gelakt aluminium (zelfde kleur als de deur).
Het resultaat mag er zijn. Naar mijn mening netter als alles bijmetselen en veel eenvoudiger in uitvoering.
Hout bekleden met aluminium kan houtrot veroorzaken door condensatie.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.120
2.616
Dat heeft niets met elitair te maken. Er is op het moment zo veel werk in de bouw, dat het zonder relaties gewoon heel moeilijk is om mensen te vinden voor kleine klusjes. Ik gaf even als voorbeeld mijn stucadoor. Die krijgt al 20 jaar al mijn stucwerk. Meestal hele huizen of verdiepingen. Daarom wil hij voor mij wel even een klein klusje doen. Maar voor een particulier met een klein klusje, verkoopt hij nee. Hij heeft werk genoeg. En dat je er dik voor wil betalen, maakt op het moment niets uit, er is veel meer geld in de markt, dan dat er mensen zijn om al het werk te doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MartijnEHV

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Je vraagt om een installateur, metselaar, kitter en timmerman. De laatste 3 zijn nog wel enigszins verenigbaar, maar de installateur zal al snel een losse partij zijn.
Zowel de klusser als de w-installateur zij ernstig overvraagd en zitten niet op vulkusjes te wachten. Je moet je ook ernstig afvragen of je iemand die hier op dit moment tijd voor heeft wel wilt hebben. Er zal dan toch een reden zijn dat hij niet ook ramvol zit met werk....

Ik zou ook even geen totaaloplossing weten helaas. Misschien een mooi moment om je toch wat nieuwe dingen eigen te maken en het alsnog zelf op te pakken?
Het zou kunnen dat je bij een lokale warmteservice oid aan kunt kloppen of ze daar nog een zzp-er weten voor het installatiewerk, die kennen nog wel eens een zzp-er die ff snel wat tussendoor kan doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MartijnEHV

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Verbaast me dat hier geen handige doe het zelfer zit die een van die klussen kan of wil doen ,
Anders zij trigger is zelf ook best wel handige , voor die verwarming en kitten zich goed in lezen en gaan er voor,
Eerst is er geen werk te vinden en nu staan ze te springen om mensen die met hun handen kunnen werken,
En er kommen zo veel nieuwe Nederlanders er bij van over de grens die graag willen werken ,
 
  • Leuk
Waarderingen: baas

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.