[GEZOCHT] Kleine houtdraaibank om 'het eens te proberen'

tdw83

Actieve deelnemer
28 dec 2012
159
41
Den Hoorn, ZH
Ik bekijk met veel plezier de houtdraai werkstukken die voorbij komen op dit forum. Het lijkt mij erg leuk om dit ook eens te proberen dus ik ben al een aantal weken op marktplaats op zoek naar een kleine houtdraaibank zoals bijvoorbeeld deze HBM:
1624972674858.png
Echter zie ik ze bijna nooit te koop staan. Mijn maximale budget is 150 euro maar de machine mag gerust oud zijn. Mocht iemand op dit forum er een te koop hebben, of weten te staan dan zou ik graag in contact komen.

Hartelijke groeten,
Thomas
 

Wickednick

Actieve deelnemer
8 jun 2018
126
62
37
Bergen (L)
Hallo Thomas,

Is dat budget voor alles om te kunnen draaien, of alleen het bankje?
Ik ben er achter gekomen dat het bankje niet het duurste is ;)
afhankelijk van wat je allemaal wil maken, komt er nog al wat bij, maar in ieder geval beitels/gutsen en een slijpsysteem.

Heb je een cursus overwogen om het eens te proberen?

Groetjes, Nick
 

tdw83

Actieve deelnemer
28 dec 2012
159
41
Den Hoorn, ZH
Hoi Nick,

Dat is alleen voor het bankje. Beitels en gutsen kan ik in eerste instante lenen. Slijpsysteem heb ik.
Ik heb in een ver verleden wel eens wat gedraaid op een Emcostar combimachine, dus ben niet geheel onbekend er mee.

Gr. Thomas
 

Martin van der Wilt

Actieve deelnemer
6 mei 2013
185
29
Nijkerk
www.etsy.com
Ik bekijk met veel plezier de houtdraai werkstukken die voorbij komen op dit forum. Het lijkt mij erg leuk om dit ook eens te proberen dus ik ben al een aantal weken op marktplaats op zoek naar een kleine houtdraaibank zoals bijvoorbeeld deze HBM:
Bekijk bijlage 104826
Echter zie ik ze bijna nooit te koop staan. Mijn maximale budget is 150 euro maar de machine mag gerust oud zijn. Mocht iemand op dit forum er een te koop hebben, of weten te staan dan zou ik graag in contact komen.

Hartelijke groeten,
Thomas
Ik heb nog een Jet staan, bijna identiek als je foto. Alleen geen vario, de snaar moet je handmatig verstellen. 150 is oké.
Kan je morgen een foto sturen.

Groet,
Martin
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.