Gezocht: Kity613 of waardig alternatief

David_Kmns

Nieuw lid
24 apr 2024
5
0
Hoegaarden
Hoi iedereen,

Voor mijn relatief kleine werkplaats ben ik op zoek naar een degelijke lintzaag op 220.
Een doorlaathoogte van rond de 17cm (minstens) is wel essentieel voor mijn projecten.
Al gauw kwam ik bij de Kity 613 uit (ik heb nu eenmaal liever 'vintage' spullen) dan the latest greatest.

Iemand hier die me de weg kan wijzen? Me een alternatief kan aanbieden?

bert007

Actieve deelnemer
17 okt 2020
200
86
Bilzen
Kan je even aangeven welk hout en welke hoogte je wil zagen? Ik heb een kity 612 op 220V die theoretisch 14 cm hoog kan zagen. In praktijk haal ik dit niet, bv. eik kan ik maximum 8 cm hoog zagen met heeeeeel veeeeeel geduld.
Ik dacht dat de kity 613 dezelfde motor heeft.

• Leuk
Waarderingen: David_Kmns

David_Kmns

Nieuw lid
24 apr 2024
5
0
Hoegaarden

David_Kmns

Nieuw lid
24 apr 2024
5
0
Hoegaarden
Kan je even aangeven welk hout en welke hoogte je wil zagen? Ik heb een kity 612 op 220V die theoretisch 14 cm hoog kan zagen. In praktijk haal ik dit niet, bv. eik kan ik maximum 8 cm hoog zagen met heeeeeel veeeeeel geduld.
Ik dacht dat de kity 613 dezelfde motor heeft.

Wel, ik heb via een kennis een partij hardhout verkregen waar ik een aantal gitaar tops wil van maken. Het gaat dus vooral om te 'bookmatchen'. Snel hoeft het allemaal niet te gaan, maar 17cm zou er door moeten kunnen. De output van zo'n 613 is 750w als ik me niet vergis. Misschien idd wat te zwak. Ik zou voor een zwaardere machine gaan, maar ik werk in een (weliswaar vrij ruime) kelderruimte. Een paar honderd kg naar beneden sleuren is dus geen optie.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.