Gezocht: Kartonnen opbergdozen cirkelzaagbladen

Albion Crafts

Actieve deelnemer
11 dec 2022
46
26
Veldhoven
Hoi allemaal. Ik heb onlangs op mijn stageplek een nieuwe opbergplek voor de zaagbladen gemaakt. Echter heeft mijn leermeester onlangs nieuwe bladen besteld bij Felder en deze gebruikt veel grotere dozen dan waar mijn kastje voor geschikt is.

Weet iemand waar het mogelijk is, of heeft er zelf nog liggen, om cirkelzaagblad dozen voor een blad van 315mm en welke een formaat van ongeveer 335 bij 340 te kopen?
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.236
535
Eanske
ingoogni.nl
Geen idee waar je die specifiek kunt krijgen.

Mijn eerste idee was een paar pizza's bestellen...

Maar je kunt vrij eenvoudig stevige vellen golfkarton kopen en die vouwen. Gebruik een smal stuk hout oid om de vouwen netjes langs een lat haaks te "rillen" en dan vouwen en plakken. Je zou ook naar vellen van dat kunststof "golfkarton" kunnen kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Luccio

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.579
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Geen idee waar je die specifiek kunt krijgen.

Mijn eerste idee was een paar pizza's bestellen...

Maar je kunt vrij eenvoudig stevige vellen golfkarton kopen en die vouwen. Gebruik een smal stuk hout oid om de vouwen netjes langs een lat haaks te "rillen" en dan vouwen en plakken. Je zou ook naar vellen van dat kunststof "golfkarton" kunnen kijken.
Ik hang ze aan een spijkertje of schroefje aan de wand.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.701
2.570
Gaanderen
Volgens mij heeft cmt bescherming voor zaagbladen. Die kon ik dus niet zo snel vinden.

Je zal wel moeten zoeken of die ook hier leverbaar zijn.
Van drie plaatjes board op elkaar met in de middelste een uitsparing voor het blad en de laatste verschuifbaar/of wegdraaibaar met een holniet.
 
Laatst bewerkt:

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.991
817
Omgeving Leiden
Felder zal de volgende zaagbladen vast ook in een grotere doos verpakken.
Kan je geen extensie maken aan of op je opbergrek waar de grote dozen in passen?
 

Albion Crafts

Actieve deelnemer
11 dec 2022
46
26
Veldhoven
Nee, een extensie gaat niet. Vanwege waar mijn leermeester het op wilde bergen hebben we het aan de zijkant van een lade gemaakt, dus groter maken gaat niet echt.
Je zult er geen tientallen hoeven maken toch?
Nee, stuk of 4/5 dacht ik?
 

Bijlagen

  • IMG20240122165441.jpg
    IMG20240122165441.jpg
    87,4 KB · Weergaven: 68

ccrider

Actieve deelnemer
24 jan 2011
178
17
Beusichem (Betuwe)
Zou je een stukje rondhout met de zelfde diameter als het asgat op die plankjes waar de dozen nu op liggen kunnen maken? Dan worden het een soort lades. Eventueel een randje aan de voorkant maken ter bescherming en als handvat.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Zoals wim al voorstelde, paar plaatjes board of mdf op maat zagen en in de middelste een gat voor je zaagblad frezen. Even een gat op de rand van de tanden doorboren. Dan kan je het zaagblad er makkelijk uit halen. Voor het scharnier kan je een reep stevige stof om de hoek plakken. De naam van je bedrijf er op en je kan ze ook zo bij de slijperij aanleveren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.061
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Je zult de kartonnen verpakking toch wel willen bewaren om de bladen naar de slijper te sturen. Zoiets als ccrider voorstelt lijkt me wel een oplossing, een stuk vierkant multiplex net iets groter dan het zaagblad en in het midden een rond stuk zo groot als het asgat en eventuele 2 magneetjes in het vierkante stuk om het blad in zijn nieuwe houder te houden. Die kun je dan ook gebruiken om de bladen naar de slijper te sturen. Eventueel maak je een mooie doos van multiplex waar je de vierkante stukken met zaagbladen in schuift om ze te kunnen versturen.

jaap
 

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
439
108
Middelburg
Op de website van Felder.NL kun je voor 44 euro en opbergdoos in houtuitvoering kopen, ik zou hem zelf lekker maken, het voorbeeld heb je paar uurtjes hobbyen en je hebt h'm.
 

kruim.g

Actieve deelnemer
14 jan 2015
30
35
Mijn zaagbladen heb ik in een la op een stapel liggen met telkens een pannenbeschermer er tussen. ( van de action ) Kost weinig en neemt ook bijna geen plek in.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fedde

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.