Gezocht: Hammer A3-26 vlak/vandiktebank met spiraalas

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
433
319
Schouwen-Duiveland
Felder heeft er zoveel dat ze deze verkopen.

Maar zonder gekkigheid. Deze machines zijn zeldzaam in de tweedehands verkoop. Komt maar 1 a 2x per jaar voorbij als tweedehands verkoop. En dan nog staan ze voor bijna nieuwprijs te koop.

• Leuk
Waarderingen: RV100

RV100

Nieuw lid
12 okt 2025
3
1
Eindhoven
Volgens mij verkopen ze bij Felder alleen nog de A2-26
Dat klopt. Vandaar mijn vraag. Maar ik begrijp al dat het aardig kansloos is. Ik twijfel over die A2-26 aangezien ik lees dat die lichter is qua bouwkwaliteit.

Ik werk met enkel kleine werkstukken dus die A2-26 (wel met spiraalas) zou prima kunnen maar ik weet niet of idmand ervaringen heeft?

Wellicht draait dit offtopic maar altijd dank voor de hulp.

• Leuk
Waarderingen: jaap

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.851
3.732
Gaanderen
Volgens mij is de A2 niet leverbaar met spiraalmes. Die zijn bij felder bijna de prijs van een hele A2
Inmiddels dus wel met optionele spiraalas leverbaar.
Bedankt triek77 voor de correctie.

Aangezien dit een chinese Hammer machine is ben ik wel benieuwd of het wel een as is die gelijk is aan die van felder Hammer. Ook het aantal decibellen is belangrijk.

Laatst bewerkt:

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.368
1.077
Enschede, Twente
De A3-26 is een beetje het weeskindje van de reeks. Voor wat meer duiten heb je een 31 en dat is in de praktijk een stuk handiger dan een 26 (ook vreemd dat de reeks kennelijk gebaseerd is op inch-maten 10, 12 en 16, een beetje naar boven afgerond in cm’s…).

RV100

Nieuw lid
12 okt 2025
3
1
Eindhoven
De A3-26 is een beetje het weeskindje van de reeks. Voor wat meer duiten heb je een 31 en dat is in de praktijk een stuk handiger dan een 26 (ook vreemd dat de reeks kennelijk gebaseerd is op inch-maten 10, 12 en 16, een beetje naar boven afgerond in cm’s…).
Ik snap die wel. Ik vind het verschil toch wel significant in prijs. Daarnaast geef ik de voorkeur aan compacter vanwege beperkte ruimte.

Robert_T

Actieve deelnemer
12 feb 2021
502
526
Ik heb een A3-26 met spiraalas, verlengtafels en een hoogtemetertje en zou liever een 31 hebben maar de prijs om naar de 31 over te stappen is wel bijzonder hoog dan.

Even gekeken bij felder maar met een actie die nu loopt moet je alsnog EUR3740 neertellen voor een 31. Die prijs is voor een 400V variant, weet niet wat de 230V variant exact kost maar zal niet veel schelen gok ik.

• Leuk
Waarderingen: RV100

SimondelaCourt

Actieve deelnemer
19 jul 2016
218
25
Neede
Zijn de tafels bij de A2 niet een stuk korter dan die van de A3? Ik las in mijn zoektocht (al weer een aantal maanden geleden) ook veel verschillende reviews die niet al te positief waren over de A2. De grootste klacht is dat naast de A3 de machine gewoon een stuk lichter uitgevoerd is.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.