Gezocht: geleide aanslag Danckaert lintzaag

Boemeltje

Nieuw lid
15 aug 2022
16
0
Oss
Hoi!

Voor mijn net aangeschafte Danckaert lintzaag ben ik op zoek naar de aanslag voor op het werkblad. Kan iemand me helpen met een originele of weet iemand een goed en nauwkeurig alternatief?

Gaat om de aanslag die op de blauw gemarkeerde as hoort.
 

Bijlagen

  • 3D894309-16D5-4E18-967C-A0FE803E4C9D.jpeg
    3D894309-16D5-4E18-967C-A0FE803E4C9D.jpeg
    69,1 KB · Weergaven: 40

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.709
2.571
Gaanderen
Niet geheel wat je zoekt maar met een aanpassing kan het wel Band Saw Parts, Kits & Products - Band Saw Attachments | Carter Products
Vast wel bij andere aanbieders te koop alleen dat van carter denk ik niet.
Of zoek op het www bandsaw fence upgrade en je krijgt bij afbeeldingen erg veel. Ja dan moet je het nog wel bestellen kunnen en de prijs plus kosten zijn wel een dinggetje.
Baptist heeft laguna misschien kunnen die die driftmaster leveren. Laguna- Driftmaster Bandsaw Fence - FineWoodworking
 
  • Leuk
Waarderingen: Boemeltje

Boemeltje

Nieuw lid
15 aug 2022
16
0
Oss
Niet geheel wat je zoekt maar met een aanpassing kan het wel Band Saw Parts, Kits & Products - Band Saw Attachments | Carter Products
Vast wel bij andere aanbieders te koop alleen dat van carter denk ik niet.
Of zoek op het www bandsaw fence upgrade en je krijgt bij afbeeldingen erg veel. Ja dan moet je het nog wel bestellen kunnen en de prijs plus kosten zijn wel een dinggetje.
Baptist heeft laguna misschien kunnen die die driftmaster leveren. Laguna- Driftmaster Bandsaw Fence - FineWoodworking
Dank! Ik zal eens even zoeken. Misschien toch ook ergens nog origineel iets te vinden, maar er is in ieder geval voldoende vervanging 👍🏻
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.583
1.801
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Dank! Ik zal eens even zoeken. Misschien toch ook ergens nog origineel iets te vinden, maar er is in ieder geval voldoende vervanging 👍🏻
Ik heb een originele weten te krijgen via het forum hier, ik mis alleen nog een onderdeel voor de montage (gelukkig heb ik er 1 van de 2 wel bij, dus ik kan het namaken). Als je wilt mag je de mijne als mal/voorbeeld gebruiken om er eentje te (laten) maken als je iets origineels wilt.

Let op: alle draden van deze zaag, en dus ook die in het zaagtafelblad, zijn BSW (British Standard Witworth) en niet overal verkrijgbaar. Je hebt er eentje van minimaal 4" / 10cm nodig om de geleider goed aan de tafel te monteren, en dan 4 stuks.
 
  • Leuk
Waarderingen: Boemeltje

Boemeltje

Nieuw lid
15 aug 2022
16
0
Oss
Ik heb een originele weten te krijgen via het forum hier, ik mis alleen nog een onderdeel voor de montage (gelukkig heb ik er 1 van de 2 wel bij, dus ik kan het namaken). Als je wilt mag je de mijne als mal/voorbeeld gebruiken om er eentje te (laten) maken als je iets origineels wilt.

Let op: alle draden van deze zaag, en dus ook die in het zaagtafelblad, zijn BSW (British Standard Witworth) en niet overal verkrijgbaar. Je hebt er eentje van minimaal 4" / 10cm nodig om de geleider goed aan de tafel te monteren, en dan 4 stuks.
We hebben op het oog natuurlijk al niet dezelfde zaag, maar ook alle bouten die ik tot nu toe los heb gehad waren gewoon standaard maten die ik met mijn gewone doppenset los kon krijgen, of is alleen de draad afwijkend?

De dikte van de ronde 'as' voor de geleider is bij mij 29,97mm. Hoe dik is de jouwe?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.105
2.613
Welke draad er gebruikt is, is vermoedelijk afhankelijk van het bouwjaar. Veel machines tot de 60 er jaren hebben nog WW.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.583
1.801
Emmen
bigbeardbuilds.nl
We hebben op het oog natuurlijk al niet dezelfde zaag, maar ook alle bouten die ik tot nu toe los heb gehad waren gewoon standaard maten die ik met mijn gewone doppenset los kon krijgen, of is alleen de draad afwijkend?

De dikte van de ronde 'as' voor de geleider is bij mij 29,97mm. Hoe dik is de jouwe?
Ik denk dat de basis hetzelfde is, maar de ombouw verschilt behoorlijk inderdaad. Als jij geen BSW draad hebt, is hij veel later gebouwd. Misschien begon Danckaert daarna wel fatsoenlijke veiligheidskooien te leveren en zijn ze gelijk op een andere draad overgestapt :).
 
  • Leuk
Waarderingen: Boemeltje

Boemeltje

Nieuw lid
15 aug 2022
16
0
Oss
De basis is ook anders. Mijn frame is minder mooi rond vormgegeven...

Overigens even zitten zoeken, maar denk dat de beste kans is om zo'n Kreg Precision Band saw fence te pakken. Daar moet dan wel even een andere aluminium lengteaanslag op, maar die zijn gewoon bij te bestellen. Andere parallel aanslagen zijn (veel) te klein voor de tafel van deze gigant!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.