Gezocht endgrain cuttingboard

Werner675

Actieve deelnemer
29 mei 2015
34
0
Bobeldijk
Hallo,

Ik ben opzoek naar een mooi endgrain cuttingboard, vooral met mooie patronen.

Als er een te koop heeft of weet waar ik deze zou kunnen kopen dan hoor ik dat graag.

Werner
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.090
38
Leiden
Misschien dat een mede forummer deze vrager kan helpen. Etsy en Ebay zijn meestal enorm duur. Hoewel een goed snijblok veel tijd en mankracht (machinekracht) vergt.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.718
2.581
Gaanderen
Reststukken? Gewoon basismateriaal voor een mooie snijplank. Ga dat noten maar eens kopen en de reststukken zijn ook gekocht. Ik denk dat je zo 40 euro voor dat beetje noten nodig hebt, als dat al lukt.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.781
747
Enschede, Twente
Ik zie ze in de handel (bij formaat 30 maal 40–45 cm) voor bedragen in de range 120 — 160 Euro, afhankelijk van ondermeer of er een 'gootje' in zit. Zelf maken is leuk, maar reken, zoals al opgemerkt op 3, 4 tientjes aan materiaal en dan iets van twee-en-een-half uur werk (als je de goede spullen hebt! en dan dus voor een simpele vorm, geen fancy patronen — dan heb je er zo twee uur meer werk aan). Plus nog eens een paar euro voor olie en voetjes.
Tel uit je winst.
Veel van de zakelijke aanbieders maken ze in 'resttijd', dus de min of meer loze uurtjes die je altijd hebt.
Ik heb al een tijdje geen snijplanken meer gemaakt. Niet genoeg vrienden om ze aan te geven…
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.718
2.581
Gaanderen
Ik zie ze in de handel (bij formaat 30 maal 40–45 cm) voor bedragen in de range 120 — 160 Euro, afhankelijk van ondermeer of er een 'gootje' in zit. Zelf maken is leuk, maar reken, zoals al opgemerkt op 3, 4 tientjes aan materiaal en dan iets van twee-en-een-half uur werk (als je de goede spullen hebt! en dan dus voor een simpele vorm, geen fancy patronen — dan heb je er zo twee uur meer werk aan). Plus nog eens een paar euro voor olie en voetjes.
Tel uit je winst.
Veel van de zakelijke aanbieders maken ze in 'resttijd', dus de min of meer loze uurtjes die je altijd hebt.
Ik heb al een tijdje geen snijplanken meer gemaakt. Niet genoeg vrienden om ze aan te geven…
Wil je er wat aan kunnen verdienen dan is de vraag of je dat in resttijd moet doen. Als ik daar wat mee zou willen. Ik bedoel dus om ze te verkopen dan zou ik ze verweg inkopen. 22.11€ 35% OFF|Rubberhout Walnoot Keukenbord, Dambordtextuur Snijplank Hout, Board Hout Hoogwaardig Houten Bord Keukengereedschap Solide| | - AliExpress
Daar kan je hier het hout niet voor kopen en dit is een van de eerste die ik zag. Frees er een bloedgoot in of met een sjabloon een tekst of afbeelding. Heb je een laser of cnc dan zijn de mogelijkheden eindeloos.
Of de topicstarter hier iets aan heeft weet ik niet.
 

RDR2950

Nieuw lid
21 okt 2023
24
19
Kapellen (Antwerpen)
Ja ik had in eerste instantie ook al geen idee waar dit over zou gaan
grinnik - ik betrap mezelf er de laatste tijd regelmatig op dat ik naar Nederlandse termen zit te zoeken voor dingen die ik op websites gevonden heb - ik ben wel vaker met boombeoordelingen bezig en mijn laatste zoektocht was naar een zinvolle vertaling voor "Fibre Buckling"... Ik leef met millenials en Gen Z'ers en die denken zelfs in gemengde talen (mijn jongste vraagt af en toe naar de vertaling van Nederlandse woorden om beter te begrijpen wat er gezegd wordt :geek:)

Dus ... als je een lijstje aanlegt met Engelse (en Duitse !!) woodworking (euh... houtbewerking) termen, gaat er via youtube (JouwKanaal) en andere internetpagina's een wondere wereld van reviews (beoordelingen ofzoiets) open. Hoe heet een fence hier eigenlijk?
"woodworking.nl" ;)
haha - dus maar even gaan zoeken op https://www.houtbewerking.nl/ maar helaas :D
Ik denk dat die NL voor "Netherlands" staat :D

(voor de goeie verstaanders, dit antwoord is geen commentaar, is niet bedoeld om iemand aan te vallen of te bekritiseren, het is gewoon voor de grap - val je er toch over, dan krijg je een welgemeende sorry)
 
  • Leuk
Waarderingen: boobinga

't Wolt

Actieve deelnemer
2 dec 2018
271
16
Amersfoort
www.twolt.nl
Hallo,

Ik ben opzoek naar een mooi endgrain cuttingboard, vooral met mooie patronen.

Als er een te koop heeft of weet waar ik deze zou kunnen kopen dan hoor ik dat graag.

Werner

Hoi Werner,

Ik maak en verkoop kopshouten snijplanken in mijn meubelmakerij. Ik heb net weer nieuwe af, de olie staat er nog in te trekken. Heb dus nog geen foto's, maar die kan ik hopelijk vrijdag maken. Stuur me maar een mailtje als je interesse hebt. matthijs@twolt.nl

Groet,
Matthijs
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: rmenkveld en hstraat

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.