Gezocht: eiken stam / houten paal

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
541
319
Hallo allemaal,

In onze voortuin zouden we graag een houten sokkel plaatsen met daarop een schaal voor planten.
Nu worden er best een hoop oude meerpalen etc aangeboden, en dit is ook wel iets wat we zoeken.
Een Azobe / merbau / eiken paal, mag ook best wat karakter hebben.

Echter, ik vind ze nog niet in de buurt, en anders vind ik het ook wel duur.

Daarom via deze weg: is er nog iemand met een meerpaal die deze voor een schappelijke prijs van de hand wil doen?
Of wellicht een eiken stam van een meter of anderhalf. Ik heb zelf een kettingzaag waarmee ik de stam op de juiste maten kan maken.

Ik kom uit de betuwe dus iets wat niet al te ver rijden is heeft mijn voorkeur. Ook ben ik regelmatig in Putten / de veluwe te vinden en voor het werk in Oss, brabant.

1f9ae7f68c04e9b082335e7316c23402.jpg


900
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.164
350
Etten-Leur
Heb je gebeld met de Arnhemse Fijnhouthandel? Ik zie soms Azobe of Bangkirai sokkels op hun website staan.?

Succes, Hans
 

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
592
138
58
Linter
Ik heb er hier eentje , minstens 100 jaar oud 20*20 en 160 lang. Mag weg voor 50 euro.
Laat maar iets weten indien je een fijn uitje wil maken
 

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
541
319
Allen bedankt voor de reacties!

Belgie berijden hiervoor lijkt me wat enthousiast vanuit de Betuwe...

Ik heb misschien wel iets liggen. Wat moeten de maten zijn?

Graag iets vierkants, 20x20/25x25/30x30 is allemaal goed, of rond natuurlijk.
En dan minimaal een meter hoog.
 

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
541
319
Ben je nog op zoek? Zo ja is een stuk gladitsia ook goed

Excuus, ik heb dit topic niet meer geupdate maar ik ben voorzien.
Een buurman van een paar straten verder had nog wat eiken en populieren stammen liggen.
Een stuk populier gezaagd, geschaafd en geschuurd (de ronde vorm behouden zonder bast) en met een aantal lagen lijnolie behandeld.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.