Gezocht: Eiken balken geschaafd/afgerond 45x60 en paal 70x70

jeroen733

Nieuw lid
16 mrt 2021
19
2
Gouda
Goedemorgen,

Ik ben met een aardige zolderverbouwing bezig en toegekomen aan de balustrade rond de trap.
Het idee is om met eiken onder- en bovenregels en balusters te werken met daartussen zwarte stalen spijlen.
De spijlen heb ik wel gevonden, maar de de eiken onder- en bovenregels van mooi geschaafd houd en liefst afgeronde hoeken kan ik echt nergens vinden.

Heb wel een site gevonden die dat levert maar ruim 700 euro voor 1 meter hekwerk is me wel echt te gortig. Dus wil het liever zelf maken.

Voor de onder- en bovenregel dus op zoek naar eiken balken van ongeveer 40 x 60, geschaafd, afgerond
Voor de baluster een paal van 70x70, geschaafd en afgerond

Wie weet waar ik dit het beste kan kopen?

Dank alvast voor de reacties.
Groet,
Jeroen
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Goedemorgen,

Ik ben met een aardige zolderverbouwing bezig en toegekomen aan de balustrade rond de trap.
Het idee is om met eiken onder- en bovenregels en balusters te werken met daartussen zwarte stalen spijlen.
De spijlen heb ik wel gevonden, maar de de eiken onder- en bovenregels van mooi geschaafd houd en liefst afgeronde hoeken kan ik echt nergens vinden.

Heb wel een site gevonden die dat levert maar ruim 700 euro voor 1 meter hekwerk is me wel echt te gortig. Dus wil het liever zelf maken.

Voor de onder- en bovenregel dus op zoek naar eiken balken van ongeveer 40 x 60, geschaafd, afgerond
Voor de baluster een paal van 70x70, geschaafd en afgerond

Wie weet waar ik dit het beste kan kopen?

Dank alvast voor de reacties.
Groet,
Jeroen
Masave al geprobeerd?
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Als je een bovenfrees hebt, kun je het afronden zelf. En Massave wil het waarschijnlijk wel voor je opsturen (of maakt een rit van Gouda naar Zwolle).
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
Inderdaad Masave hout in Zwolle.
Bel Rick gewoon eens op, die kan het precies maken zoals je wilt. Dus geschaafd en met afgeronde hoeken. En als het qua lengte en gewicht in een PostNL-pakket kan wordt het ook nog eens gewoon thuisbezorgd.
 

jeroen733

Nieuw lid
16 mrt 2021
19
2
Gouda
Als je een bovenfrees hebt, kun je het afronden zelf. En Massave wil het waarschijnlijk wel voor je opsturen (of maakt een rit van Gouda naar Zwolle).
Dank, Masave een berichtje gestuurd. Heb zelf helaas (nog) geen bovenfrees. Maar ook het hout in die afmetingen is erg lastig te vinden... Een frees kan ik nog wel aan komen maar het hout is de grootste uitdaging.
 

jeroen733

Nieuw lid
16 mrt 2021
19
2
Gouda
Inderdaad Masave hout in Zwolle.
Bel Rick gewoon eens op, die kan het precies maken zoals je wilt. Dus geschaafd en met afgeronde hoeken. En als het qua lengte en gewicht in een PostNL-pakket kan wordt het ook nog eens gewoon thuisbezorgd.
Dank! Berichtje gestuurd naar Masave.
 

jeroen733

Nieuw lid
16 mrt 2021
19
2
Gouda
Wat voor lengtes zoek je?
Concreet is dit het lijstje:
- Eén onderregel 40x60, 3m lang, geschaafd eiken, met aan één kant (brede kant) afgeronde hoeken, radius 5.
- Eén bovenregel 40x60, 3m lang geschaafd eiken, met 4 afgeronde hoeken, radius 5.
- Drie eikenhouten balusters, geschaafd eiken, 90x90 met 4 afgeronde hoeken in de lengte en één bovenkant met 4 afgeronde hoeken, radius 5.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.