gezocht bepaalde serre joints

A

Athanor

Guest
Hallo Houtmannetje en Tjeerd,

Ik zie de vraag van Tjeerd nu niet direct als een persoonlijke, daarom plaats ik wat info over mijn tuintafel in het forum toepassingen met hout in meubels. Ik ben ook benieuwd naar reactie, tips adviezen enz.

Fons
 

jansen8d

Nieuw lid
15 jan 2010
1
0
tijdens het zoeken naar die Irwin koppen op een buis ben ik op deze site gekomen. Nu is mijn vraag of iemand al weet of je ze in nederland kan aanschaffen.

ik hoop het namelijk wel!!

Groet Jonathan
 

tuoh

Oud hout
Athanor zei:
Oke Houtmannetje, dat ben ik volledig met je eens, het heeft me ook nogal wat tijd gekost om het draadsnijden voorelkaar te krijgen en de snijkoppen zijn ook niet overal beschikbaar. Ik begrijp dat het niet bekend is of de eenvoudige klemschroeven nog verkrijgbaar zijn, vandaar het verslag over mijn bevindingen. Als iemand dat weet hoor ik het ook graag voor evt. aanvulling van mijn klemmen.

Fons

Had dit topic nog niet gezien :cry:
Zelf heb ik eenzelfde soort spanners, deze zijn voorzien van 1/2 duimse gasdraad op dikwandige gasbuis, ik heb langs beide zijden draad gesneden zo kan ik verschillende lengtes aan elkaar koppelen met een standaard mof als ik lange stukken moet spannen.

Buizen van 1200mm, 1800mm en 2500mm lengte heb ik in gebruik om elke spanklus aan te kunnen.

Het op- of afschroeven duurt nu ook geen eeuwigheid daar zou ik het niet voor laten, trouwens die spanners van Irwin zien er op het eerste zicht wel veelbelovend uit, maar je gaat ondervinden dat deze ook niet zo gemakkelijk van de buis afkomen eens ze een tijdje in gebruik zijn.
Na enig gebruik vreten deze spanners zich vast in de buis, zeker de kant van de spindel omdat deze niet of nauwelijks verplaatst worden, een hamer moet dan uitkomst bieden.
Bij één van mijn vroegere werkgevers hadden we dergelijke spanners in gebruik, waren van een onbekend Duits merk( begin jaren '80)

Mvg,

André
 

arjan

Nieuw lid
1 mrt 2009
13
0
Hallo,

Heb zelf ook 6 setjes van Bessey. Mooie kwaliteit. groot voordeel is dat ze pootjes hebben. dit zie je niet veel bij pijpklemmen. nadeel is wel dat bessey ook de schoefdraad meeverft en dit moet je dus wel weghalen voor je de pijp er in schroeft. een 3/4 gasdraadtap is het mooiste.

wil je goedkoop bessey klemmen hebben, kijk dan eens bij http://www.crebes-werkzeuge.de/. heeft vaak aanbiedingen en levert snel.

arjan
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.