gezamenlijke aankoop youtool.de - Geleiderrail invalzaag?

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Als Youtool dat zelf zou kunnen/willen doen is dat ook een mooie oplossing (als we een koper voor het derde stuk vinden). De shipping cost van de 500cm rail sluit evenwel uit dat forumleden zelf de rail zouden gaan, welja, verdelen :).

Ik zit trouwens in pakweg de driehoek A'pen-Lummen-Leuven, en zou desnoods tot in Eindhoven kunnen sukkelen. Nog verder en dan vraag ik of er wordt tussengekomen in de kost vd inentingen ;).
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Als Youtool dat zelf zou kunnen/willen doen is dat ook een mooie oplossing (als we een koper voor het derde stuk vinden). De shipping cost van de 500cm rail sluit evenwel uit dat forumleden zelf de rail zouden gaan, welja, verdelen :).

Ik zit trouwens in pakweg de driehoek A'pen-Lummen-Leuven, en zou desnoods tot in Eindhoven kunnen sukkelen. Nog verder en dan vraag ik of er wordt tussengekomen in de kost vd inentingen ;).

Ik woon in de stad. Ik moet A'pen-Lummen-Leuven op de kaart opzoeken.
Dus dat is idd wel een punt.
 

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
Bosch/Mafell doen nochtans 160cm. Dewalt 150cm, wat al een wereld van verschil zou zijn. Of Festool echt heeft nagedacht over het koppelen van rails weet ik trouwens zo nog niet ;)...

Wat ik wel zeker weet is dat ik 1x in mijn rail heb gezaagd omdat 140cm TE krap is. Je moet de overschot letterlijk tot op de centimeter verdelen. Wat een gehannes altijd. Tot dus op het punt dat ik nu van die Youtools zou willen gaan verzagen.


Je moet dan wel apart bezig zijn. Voor mijn werkt het ik al duizenden keren platen afgekort, als je dit zoveel doet kijk je echt niet of die rail netjes ligt, is nog nooit fout of bijna fout gegaan. Ik ben zelfs blij dat die niet langer is, dit past als niet heel fijn in een normale auto. Ik heb overigens ook een lange youtool, prima product maar kleeft net wat minder dan de Festool rail ook buigt die wat sneller door.
 
Laatst bewerkt:

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Ongeacht hoe vaak het goed gaat (en ik let nu ook wel op), je gaat me niet kunnen overtuigen dat 140cm een goede maat is voor een rail wanneer de afstand vd zaagas tot de nokken waarmee je zaag op de rail afstemt groter is dan de maximale overhang die je kan bereiken met de rail. Ieder zijn mening.

Ondertussen heeft Youtool me overigens geantwoord. Ze raden zelf aan om een rail op te delen. Als ze dat zelf zouden doen blijft de leveringskost dezelfde als die vd 2630 rail, aangezien dit de prijs is voor alles groter dan 150cm (ik vroeg nl een 160cm rail).
 

cverkooyen

Actieve deelnemer
25 okt 2015
129
0
Ik heb een antisplintestrip binnen van Youtool. Binnenkort maar even plakken. Wel apart dat de complete breedte van de strip voorzien is van een plaklaag
 

simonklein

Actieve deelnemer
24 jul 2014
175
1
Ik wilde hier ook een lange rail kopen om platen (244/250) op te delen, ik twijfel tussen een rail van 2,63m of 3m wat zijn jullie ervaringen/aanbevelingen? De meerprijs van de 3m is slechts 9 euro, de verzendkosten schelen wel aanzienlijk (31 om 61 euro).
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ligt aan je zaag
ik heb een ts55 en een ts75, de 75 is langer en het is toch wel prettig dat je genoeg aanloop hebt en ook aan de achterkant, dus hoe groter je zaag hoe meer je aan beide kanten moet uitsteken
Aan het begin is dat ongeveer 1x de hele lengte van je zaag en aan het einde is dat minimaal de voorkant van je zaag tot aan de as (dan ben je er helemaal door)
 

simonklein

Actieve deelnemer
24 jul 2014
175
1
Ligt aan je zaag
ik heb een ts55 en een ts75, de 75 is langer en het is toch wel prettig dat je genoeg aanloop hebt en ook aan de achterkant, dus hoe groter je zaag hoe meer je aan beide kanten moet uitsteken
Aan het begin is dat ongeveer 1x de hele lengte van je zaag en aan het einde is dat minimaal de voorkant van je zaag tot aan de as (dan ben je er helemaal door)

Bedankt, ik heb een 55, ik meet ongeveer 30 + 15cm op jouw manier, dan kom ik dus uit op een rails van 3m.
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Bedankt, ik heb een 55, ik meet ongeveer 30 + 15cm op jouw manier, dan kom ik dus uit op een rails van 3m.

Hier de TS55 en met een beetje goede wil lukt het mij met de 263 cm rail, is ook niet voor niets die maat...blijft overeind dat iets langer het wat makkelijker maakt.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Met de kortere lukt het ook, maar het nadeel is dat de zaag niet helemaal meer op de rail ligt en dus scheef kan gaan
Het kost eenmaal 31 en 9 euro extra maar dan heb je er wel heel lang plezier van, ik wist het wel
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Kan natuurlijk ook met korter combineren, de helft van de verzendkosten voor die rail deel je, alle beetjes helpen
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
De verzendkosten vallen (vielen?) trouwens beter mee dan op voorhand wordt aangegeven op de website. Zie posts in het begin van deze thread over wat we uiteindelijk betaalden...
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Ik misschien wel. Ik heb een Mafell invalzaag, maar voorop de werktafel vind ik de liniaal van Mafell niet ideaal. De rand is erg dun en de zaag steeg over de rand van de liniaal heen. De zaag haaks uitlijnen aan de hand van hoge benchdogs gaat daarmee dus niet. Als iemand voor mij eens zou willen meten hoe breed zo'n youtool liniaal is?
 

ArieXI

Actieve deelnemer
20 jul 2012
46
2
Ik heb even gekeken: hij is 16 cm breed. 12 cm van de zaagrand tot aan de ribbel waar de zaag overheen loopt. De ribbel en het stukje wat dan nog over is, zijn dus 4 cm breed. Ik denk dat je dan ook je benchdogs in de knoei komt.

In deze thread kun je wat foto's vinden die ik er van heb gemaakt.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Ik zou denken dat het wel moet kunnen:

021254079-mafell-mt55cc-track-saw-main.jpg
Hier steekt de zool over.

mt55cc_anwendung03_1.jpg
En hier niet. Bij diepere zaagsneden, loopt de zaag nog steeds tegen de benchdogs aan, maar met plaatmateriaal zou het moeten kunnen.
 

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
525
48
Groningen
Ik zou eventueel geïnteresseerd zijn in samen een rail kopen. Woon zelf in Groningen. Nog even uitzoeken hoe die rail is in combinatie met een Makita invalzaag.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Als de zaag op een festoolrail past (makita past op festool rail en visa versa) enige wat anders is bij de makita rail is dat je het lipje vast kan zetten dat je invalzag er niet afdonderd als je schuin zaagt :) Dus hoef je dat alvast niet meer uit te zoeken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.