Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Gezocht i.v.m. revisie het wieltje tussen motor en fan. Het is metaal met daaromheen gevulcaniseerd rubber. Of weet iemand waar ik soortgelijke wieltjes kan kopen c.q. kan laten maken?
als je het metalen wieltje met het rubber aanlevert, kan de firma technirub in zeewolde daar een mal voor maken en daarna nieuw rubber op het metalen wieltje vulcaniseren. Maar ik ben bang dat je wieltje meer gaat kosten dan dat je voor de gehele schuurmachine hebt betaald.
Die tekening is van 1985. Toen was volgens mij die bandschuurmachine al niet meer nieuw te koop. Als ik zo wat artikelnummers op die site invul, krijg ik steeds een grote rode dot. Niet leverbaar en geen vervangingsonderdeel bekent. Ik ben bang dat , dat al 30 jaar zo is.
Mocht het niet direct lukken via het artikelnummer dan misschien via de Duitse/Franse/Engelse benaming van dat onderdeel, mogelijk dat deze nog steeds leverbaar zijn in bepaalde standaard afmetingen... en anders gewoon nog zo'n schaaf op de kop tikken op MP, succes!
maar je moet maar net iemand vinden die je een klein stukje wil verkopen. Of voor honderd jaar wieltjes op voorraad maken - of er 50 maken en 49 verkopen aan mensen die net als jij zoeken?
Je hebt ongevucaniseerd rubber nodig. Ik heb daar wel eens naar gezocht, maar ik heb dat eigenlijk nooit in handige hoeveelheden kunnen vinden. Komt meestal in grote stukken om transportbanden te repareren of te lassen. Ze gebruiken het soms ook om grote banden van grondverzetmachines te repareren. Maar ik heb hier in nederland nooit iets kunnen vinden in een verpakking van bijvoorbeeld een kilo.
Dank voor alle hulp en meedenken. Mijn buurman is een allervriendelijkste matrijzen maker, die de machine heeft voorzien van nieuwe lagers, ook voor de motor. De rubber staven is een mogelijkheid, een is genoeg echter waarom zouden deze gevulcaniseerde staven ongeschikt zijn?
Vulcaniseren kan je maar een keer doen. Die staven worden bijvoorbeeld gebruikt om niet standaard afdichtingen van te draaien. Vaak in combinatie met bevriezen, omdat je het rubber anders niet kan draaien. Maar in jouw geval wil je dat het nieuwe rubber aan het metaal van het wieltje hecht. Dus ongevulcaniseerd rubber in de mal, verwarmen en persen.
Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.