Gevraagd: iemand met een vlak- en vandiktebank omgeving Utrecht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woutmans

Actieve deelnemer
7 jul 2020
48
7
Utrecht
Ik ben bezig een werkbank in mijn schuur te bouwen en merk dat mijn hout niet recht is. Om daar nu meteen een zelf een vandiktebank voor te kopen leek me erg drastisch (ook heb ik er niet veel plek voor). Vandaar mijn (ietwat ongewone) vraag:
Heeft er iemand een vlak- en vandiktebank in de buurt van Utrecht waar ik zo'n kleine 20 stukken hout door- en overheen mag halen?

Ik weet niet zo goed wat ik hiervoor moet geven als tegenprestatie dus hier wat voorzetjes:
- Kratje bier?
- ik ben redelijk goed met computers, routers, netwerken
- een kleine financiële vergoeding (ik heb geen flauw idee wat te betalen)
- een goed gesprek :)

P.s. ik heb de mogelijkheid al bekeken om van de stadswerkplaats gebruik te maken maar daar moet je een 8 weekse cursus voor volgen voordat je een keer van vrije uren gebruik mag maken. En dat kost al meer dan een tweedehands vandiktebank...
 
Laatst bewerkt:

FerryLeek

Actieve deelnemer
26 mrt 2015
190
70
Putten
www.foak.nl
Hoi Woutmans, hout dat niet recht is krijg je niet recht door een Vandikte bank mits er één zijde wel vlak is, anders dient het hout eerst gevlakt/ geschaafd te worden.
dit gaat wel ten koste van de dikte , daarna kun je de Vandikte instellen op houtdikte meestal uitgegaan van de dunste plank maat die er over is na het schaven.
ik ben in het bezit van beide machines maar dit is wel in Putten
 

Woutmans

Actieve deelnemer
7 jul 2020
48
7
Utrecht
Hai Ferry, ik heb het onderwerp aangepast. Ik was in de veronderstelling dat de meeste vandiktebanken ook wel een vlakbank hebben maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn natuurlijk. Bedankt voor de input!
 
  • Leuk
Waarderingen: FerryLeek

BenB

Actieve deelnemer
24 feb 2016
144
6
Mocht je over ong 4 weken nogsteeds je hout willen bewerken dan kun je dat in vianen doen. Laat maar weten als het nog nodig is. Mvg
 
  • Leuk
Waarderingen: Woutmans

Woutmans

Actieve deelnemer
7 jul 2020
48
7
Utrecht
Mocht je over ong 4 weken nogsteeds je hout willen bewerken dan kun je dat in vianen doen. Laat maar weten als het nog nodig is. Mvg
Ik ga proberen het eerder voor elkaar te krijgen maar ik hou deze optie zeker in de gaten. Vianen is bij mij om de hoek. Dankjewel!
 

Woutmans

Actieve deelnemer
7 jul 2020
48
7
Utrecht
Het gaat om:
12 keer een 90x90mm balkje (minder dan 1 meter lang)
2 keer een 90mmx90mm lange balk (2500mm)
4 maal een plank 50mm dik en 200mm breed, 2500mm lang.

Afmetingen kloppen, hoeveelheden kan 1 of 2 verschillen.
 

Woutmans

Actieve deelnemer
7 jul 2020
48
7
Utrecht
Dti topic mag dicht. Met dank aan @Peentjens voor zijn bereidheid om me langs te kunnen laten komen! Helaas door familieomstandigheden (zoals dat zo mooi heet) niet door kunnen gaan. Ik heb zelf een hele goede deal op marktplaats kunnen maken voor een Kity 635 en kan nu zelf aan de gang (en hoef ik ook niet met 2.60m lang hout in mijn auto te sleuren).
 
  • Leuk
Waarderingen: Hkuit
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.