Gevraagd figuurzaagmachine

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Nu de kids niet naar school kunnen
4 jongens
Wil ik ze graag een beetje leren figuurzagen
Ze waren vandaag namelijk even mee naar de
School waar mijn vrouw werkt om de kinderen op te vangen van de vitale werkende
De jongens mochten zich toen even uitleven op de figuurzaag
En dat beviel ze zo goed
Dat ik jullie wil vragen of iemand in Zuid-Holland of er vlakbij nog een figuurzaagmachine heeft staan die betaalbaar is
Ik hoor graag van jullie
Mvg leroy
 

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
353
183
Eindhoven
Komt er toch nog iets positiefs uit deze "crisis" :)
Eens met vorige antwoorden, zeker om wat gevoel te krijgen is met de hand beginnen beter en leuker! Zorg wel dat je genoeg zaagjes hebt, als ongeduldige beginner heb ik er in mijn jeugd veel "versleten" (gesloopt).
 

Wim1965

Actieve deelnemer
23 apr 2017
311
51
Dalfsen.
Begin maar met triplex, dan misschien eens 8mm multiplex. Ik heb eens een nogal grote legpuzzel gemaakt uit een 18 mm grenen timmerpaneel, dan is het wel fijn om een figuurzaagmachine te hebben die de zaagbeweging maakt, 100% haaks en zelf alleen hoeven te sturen.
 

karangetang

Actieve deelnemer
17 mrt 2015
328
3
Zeist
Ik heb het vermoeden dat de vraag steller onze adviezen niet echt toppie vind
Eenmaal aan de machine is de weg terug naar het edele handwerk een dingetje....
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Bedankt voor de adviezen
Ze hebben op school 1 maal leren werken met een figuurzaagmachine dus om dan terug te stappen naar met de hand is dan lastig
 

karangetang

Actieve deelnemer
17 mrt 2015
328
3
Zeist
Jammer dat hier iemand, goede welgemeende adviezen als moralistisch wegzet.
Ook jammer dat scholen blijkbaar niet meer over pedagogische inzichten beschikken.
Het werken met je handen, de oefening is goed voor de ontwikkeling van je hersenen dat is
onderhand wel algemeen bekent en wie die fase overslaat leert eigenlijk weinig
De bijdrage hier van mij en ook anderen was uiteraard met de beste bedoeling gedaan

Toch nog maar een bijdrage :
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzfiguuragen.jpg
 
Laatst bewerkt:

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Je mag de mijn Huvema HU 22 BS lenen, want die gebruik ik toch amper. Maar ik woon niet echt in de buurt (Maastricht) en verzenden zie ik niet zitten.
 

bakkiet

Actieve deelnemer
25 aug 2018
90
22
Dordrecht
Ik heb zelf onlangs de figuurzaag van de Lidl gekocht. Gewoon om eens te proberen (https://www.lidl.de/de/parkside-dekupiersaege-pds-120-b2/p316575), hij is helaas niet meer leverbaar momenteel want is een goeie instapper m.i.

Ik merk wel dat de techniek om te begrijpen wat je doet en hoe je het doet, niet 123 onder de knie had. Ik zaag snel net iets te ver of niet langs de lijn wanneer je rond zaagt. Wist niet goed hoe ik het ding op max spanning moest spannen, ik ging te snel, etc. Wat dat betreft kan het absoluut geen kwaad om naast deze machine ook een handzaagje te hebben om te proberen wat werkt voor jou (zoals hoe zaag je recht, hoe zaag je netjes in een scherpe bocht, hoe breng je uberhaupt een patroon op een houtwerkje aan, etc.). Wat dat betreft kan ik de adviezen van handzaag goed begrijpen (ik heb het allebei gekocht).

Ik heb daarvoor enkele videos gekeken vooral van deze meneer: https://www.youtube.com/user/sdgood/videos erg goeie tips als je er doorheen scrollt.

Ik heb helaas geen machine in de aanbieding, maar ze zijn er zeker voor 80 - 100 euro.
 

Wim1965

Actieve deelnemer
23 apr 2017
311
51
Dalfsen.
Voor €40,- mag je die van mij hebben maar ik woon ook niet in de buurt, nl. Dalfsen en versturen is inderdaad niet handig.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Ach je moet uiteindelijk toch wat verzinnen voor de kids
Ik ben al wat hout aan het sprokkelen
 

karangetang

Actieve deelnemer
17 mrt 2015
328
3
Zeist
Iets uitzagen kleuren met water of plakkaat verf en dan een vernislaagje (of haarlak) bij Action koop je heel goedkoop leuke kleurtjes en penseeltjes een een spuitbusje blanke vernis
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.