Gevraagd: 12v acculader Protool schroefautomaat

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.090
38
Leiden
Ik dacht een leuke koop gedaan te hebben maar schijnbaar worden de accu's niet opgeladen :( heeft er iemand in een hoekje nog voor een leuke prijs ter overname een 12v acculader voor een protool schroefautomaat?
 

Bijlagen

  • 20210401_212524.jpg
    20210401_212524.jpg
    116,9 KB · Weergaven: 20
  • 20210401_212533.jpg
    20210401_212533.jpg
    89,1 KB · Weergaven: 20

jwjgielen

Actieve deelnemer
1 apr 2012
93
31
Deze accu’skan je met elke Festool lader die geschikt is voor Li-ionaccu’s opladen. Ze staan regelmatig op MP.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.090
38
Leiden
Deze accu’skan je met elke Festool lader die geschikt is voor Li-ionaccu’s opladen. Ze staan regelmatig op MP.
Maar die hebben vaker 18V enzo.. deze oude zijn maar 12. Dat werkt toch niet?

Als er iemand in de buurt van Leiden met zo'n lader is hou ik me aanbevolen om de accu's te testen voordat ik een lader aanschaf. Want bedoeling is de schroefautomaat na de klus te verkopen.
 
Laatst bewerkt:

jwjgielen

Actieve deelnemer
1 apr 2012
93
31
Ja hoor. Op de onderzijde van de TLC 3 lader staat: Output: 10,8-18 V.
ik laad 12, 15 en 18V accu's op deze lader.
 
  • Leuk
Waarderingen: hstraat

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.458
400
Dordrecht
Let op dat het wel de lader is, de accu's van Protool zijn niet top. Bij mijn bandschroever is er ook al 1 ter ziele.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.090
38
Leiden
Let op dat het wel de lader is, de accu's van Protool zijn niet top. Bij mijn bandschroever is er ook al 1 ter ziele.
Dat ga ik inderdaad controleren, moet alleen nog even afspraak maken en dan naar mede woodworker :) om accu's en lader te controleren. Kan inderdaad ook zijn dat de accu's gewoon op hun einde zitten.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.764
2.604
Gaanderen
Er werd hierboven gezegd dat elke festoollader die li-ion kan laden geschikt is dat is niet juist. Mijn festoollader is geschikt voor nic-cad en li-ion. Daar passen de oude makita staaf accu's in en de cdd accu's. Ja het is een wat oudere lader. Ik denk net nadat ze van festo festool werden dus zeker 20 jaar oud. De machine werkt nog prima. Een accu werkt ook nog steeds de andere is ter ziele daar heb ik een li-ion kloon voor gekocht. Helaas was het model wat ik wilde er niet en hebben ze een accu op gestuurd met een hoger Ah. Ja dat was niet de bedoeling want ik wil deze alleen gebruiken vanwege het lichte gewicht. Nu ben ik jaren dealer van festool geweest de eerste 7.2v accu boormachine was uitmuntend de series erna zijn jaren lang veel minder in kracht geweest dan vele prof merken. Het is dat deze machine overbleef toen ik 12 jaar geleden stopte anders had ik deze nooit gekocht. Inmiddels zijn de machines echt goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: hstraat

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.