Gevlochten Snijplanken : 3 keer is scheepsrecht

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.199
563
Dit zijn erg mooie planken geworden, een prachtige illusie!
Ben nog niet helemaal overtuigd van die ene contra-band in de close up foto, dat zou ik in een groter geheel een hele mooie onderbreking vinden maar hier lijkt het bijna per vergissing ontstaan.
 
A

Athanor

Guest
Mooi hoor Rick! Wat een serieproductie:rolleyes: volgens mij ben jij bijna toe aan gecomputeriseerde zaagmachines en opsluitbanken met automatise blokjestellers en sorteerdunit;)

Fons
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@Kor : Scherp gezien...ik was benieuwd wie het op zou vallen....

@Joop : Zoveel ideeen, zo weinig tijd...ik kan volgens mij 1/2 jaar snijplanken maken en dan zijn nog al mijn ideeen nog niet gemaakt.

@Athanor : Yep, de machine is besteld...aan de ene kant stort ik een stapel hout erin en dan......floep.....aan de andere kant komt er nog een snijplank uit......hahaha
 

patrickbendijk

Nieuw lid
16 mei 2012
16
0
Zwolle
Rick,
Ik had delen van je werk al eens eerder gezien op je eigen site. Wat een ogenschijnlijk makkelijk werkje lijkt doe ik je waarschijnlijk niet na. Zeer mooi uitgevoerd en leuk om zelf ideeen op te doen.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@Patrick : Bedankt voor het compliment. De reden dat ik nog steeds "blog " omschrijf je hier goed. Ik vind het zelf erg leuk wanneer ik inspiratie krijg van andermans werk en gelijk wat tips krijg hoe ze te maken. Ik heb nu wat foto's mogen ontvangen van andere houtbewerkers die iets gemaakt hebben wat lijkt op mijn werk. Daar wordt ik stiekem toch wel erg blij van hoor.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.058
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Het zijn echt weer hele mooie planken geworden Rick! Maar 1 puntje van kritiek, een snijplank die vriendelijk is voor het mes, bestaat uit kopse blokjes hout, net zoals ook de hakblokken van de slager. Vergelijk het met een een dicht begroeid korenveld, van boven naar beneden gaat de zeis er bijna zonder wat de beschadigen in (vergelijkbaar met de kopse kant), maar van rechts naar links moet er plots serieus gesneden worden.
En nu denk ik dat je in gedachten al bezig bent, hoe je dit probleem kunt oplossen;)

jaap
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.058
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Oef, Rick, eeuwige schande is mijn deel..... ik heb de mogelijkheden deze berichten te verwijderen, maar zal ze laten staan als waarschuwing aan elke andere onverlaat die aan jouw snijplankenkunst durft te twijfelen.

jaap

ps. misschien toch maar aan de leesbril...
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Misschien overbodig om weer te vermelden maar zoals jullie weten verkoop ik mijn werk zoveel mogelijk. Deze snijplanken zijn dan ook te koop , stuur maar een berichtje wanneer je interesse hebt!!
 

RicoG1986

Nieuw lid
4 apr 2012
3
0
Zelf een vandikte schuurmachine maken zou een optie zijn. Ik ben van plan er een te gaan maken van een meter breed, zodat je ook meteen een tafelblad erdoorheen kunt duwen.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
zelf maken ? een meter breed ? Da's een uitdagende klus.... Persoonlijk zou ik dan gaan voor een breedte van 110 cm...

Zo'n machine werkt super,helaas hebben we zoiets niet in de werkplaats maar die gaat er zeker nog eens komen...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.