gesegmenteerde vaas 50 cm

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@arthur
de foto is toevallig zo gemaakt, ik heb niet echt een plek in huis voor zo'n grote vaas. ik denk dat ik er maar iemand blij mee ga maken.

@kor / jaap
de vaas kan ik natuurlijk best meenemen, het is alleen erg jammer dat de vaas niet goed gelukt is. momenteel bezig met een schaaltje uit purperhart en mutynye, een naambord uit eiken en een bedje voor de pop van mijn dochter. dit laatste is erg leuk, je kan geen betere "klant"wensen. alles vind ze fantastisch. als ik al een balkje roze schilderen dan roept ze al "ohhhh mooi pap". jaja met complimenten bouwt papa alles :D :D

rick
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Rick.
Wat mij bijzonder aanspreekt is de fraaie elegante vorm met verhoogde hals.
Dat is vormgeving. De eerste kennismaking: in een seconde velt de toeschouwer zijn oordeel - mooi of niet mooi. Troost je elke houtdraaier/-bewerker ziet (hopelijk) in zijn eigen werk onvolkomenheden.
Herhaling van die mooie vorm levert de vaardigheden om technische- en geduldfouten te voorkomen. Ik zou hem daarom niet weggeven, want bij de volgende verbeterde vaas heb je daar al weer spijt van, want wat heb je dan weggeven: juist iets wat je niet aanstond en waarvan je bewezen hebt, dat je het beter kunt.
Ik wil hem graag zien op 25/4 in Drachten!
vr.gr. Jan Pranger.
http://www.arstorno.nl
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Ha Rick,

Ik heb je vorderingen de hele tijd gevolgd, maar heb nu pas tijd voor een fatsoenlijk bericht. :oops: :oops:

Dat was een heel project dat je erop hebt zitten. Daar zit veel geduld en precisie achter. Gesegmenteerd werk is niet mijn persoonlijke favoriet, maar dit vind ik echt klasse! Mooie kleuren en patronen. Ik ben het ook met Jan eens, de datum onderop zetten en bewaren. Kun je mooi vergelijken wat je vorderingen zijn in de toekomst.
 

houtenhart

Actieve deelnemer
25 apr 2010
37
0
nou rick bedankt voor het stuk chinees :p vond erg tof je te ontmoeten en hoe spontaan je was,echt geniaal (Y) heb een mooie dag gehad daar en me oudertjes ook wel ,,je vasen zijn echt geniaal,ik zag ook foutjes,maar niet fouten in de zin van dt er fouten zijn gemaakt ,meer gewoon dat die blokjes vn zelfde houtsoort niet kaars recht naar boven lopen ,maar ach,ik kan dat gesegmenteerde werk niet dus ik heb er sowieso veel bewondering voor,als je met dat soort werk goeie 2 tonige combo maakt krijg je zulke leuke dingen zoals jij maakt, je hebt adhd vermoed ik en je benut de positieve kanten van dat stukje gekheid,vooral toen ik zoiets las vn datj iets in je hoofd had en toen niet meer kon slapen en moest gaan schetsen,erg herkenbaar alleen ik zou ADD hebben. achj iedereen wel iets. zodra ik erachter ben hoef ik me fotos kan verkleinen van 4000x3000 naar 12zoveel x zoveel dan zal ik wel ff fotos hier op het forum bij je vaas zetten (Y) bedankt voor het deel waar je aan meedeed in mijn geweldige dag

De groeten van de man met de groene muts :ugeek:
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
vrienden van het forum,

de vaas heeft een nieuw onderkomen gevonden. hier even een klein foto'tje als afsluiting van dit project.

rick

Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Jemig, dat is een tijd geleden. Wel leuk om weer eens te zien. Ben benieuwd hoe de vaas er momenteel bij staat,hahaha.

Houtsoorten : chileens kers en padoek
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Hahaha...soms lees ik voor de lol wat oudere posten weer eens door. mijn handen jeuken om weer eens zo'n vaas te maken...

Uitdaging Rick, tegen uw Open Massave Dag 2016 zou moeten kunnen.
Doet hij het of doet hij het niet !!!
Groetjes Sirjacobs Didier
 
Hahaha...soms lees ik voor de lol wat oudere posten weer eens door. mijn handen jeuken om weer eens zo'n vaas te maken...

Zou anders wel weer goed zijn voor de ontspanning na al je drukke werkzaamheden:)
Ik heb een grote partij wengé gekregen en ga daar volgende week segmenten van zagen voor weer een reuze vaas.
De buren gaan een paar dagen weg, kan ik lekker zagen met de deur open.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.