Gereedschap voor de houtbewerking van A. Rauwerda

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.843
900
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Err, volgens mij is dat geen Phillips schroef - althans the oorspronkelijke octrooien van Phillips (US2046837A - Means for uniting a screw with a driver - Google Patents) en van Thompson (US1908080A - Screw - Google Patents), waar dat van Phillips op gebaseerd was, hadden puntige schroevendraaiers - een van de defining characteristics van deze octrooien was de zelfcentrerende werking van het ontwerp. De kruisschroevendraaier die hier getoond wordt is OF een eerder ontwerp, OF de auteur was niet echt bekend met de Phillips schroevendraaier...
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Ik denk het laatste. Ik heb nog nooit een kruisschroef of schroevendraaier gezien, van het model dat de auteur heeft afgebeeld. Maar ik kan het heel goed mis hebben. Nooitgedacht schrijf je volgens nooitgedagt ook met een g en geen ch. In die tijd was er nog geen internet.
 
  • Leuk
Waarderingen: henkverhaar

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.