Geluidsdemping schuur

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
544
129
Om geluiduitstraling naar buiten te dempen moet je buigslappe massa hebben. Een muur uit lood zou ideaal zijn, maar dat is niet te realiseren.
Veel van wat hierboven staat met overgangen en verschillende materiaaldiktes en materialen tegen elkaar en luchtspleten klopt niet.

Je kunt wanden en dak bekleden met akoustische isolatieplaten (en die houden ook meteen wat warmte vast) en afwerken met een houten plaat (maakt niet zo veel uit welke)
En zoals hierboven terecht gezegd kieren en gaten dichten.

Weet niet hoe groot je schuurtje, zoals je het zelf noemt, is maar je hebt het sl snel over een aardig bedrag.
En in je openingspost je noem je zaagmachines en freesmachines, maar wanneer jij steeds maar 1 machine tegelijk gebruikt en op normale tijden zou ik beginnen en zoals thomasz aangeeft je buren vragen of ze je horen en er last van hebben.
 

marienvs

Nieuw lid
17 nov 2023
4
1
Veenendaal
Nou ik merk dat het een minder eenvoudige vraag is dan dat ik dacht dat het was! Vele theorieën en vele methoden. Maar hartelijk dank aan een ieder die de moeite heeft genomen een antwoord te geven op de vraag!

Het is een schuurtje van een kleine 5x5m. Inderdaad is het materiaal allemaal niet gratis. Heeft iemand tips voor welk type/merk akoestische panelen de moeite en het geld waard zouden zijn?

Dan nog een vraagje over het plafond, het schuurtje heeft een plat dak. Als ik dat ga isoleren wordt het dus een koude constructie. Dan is een dampregulerend scherm nodig tussen de geluidsisolatie en de afwerking van plaatmateriaal verwacht ik? Of is dat bij een ruimte waar niet gestookt zal worden ook al overbodig?

Verder zal ik eens met de nieuwe buren om de tafel gaan om hen begrip te peilen!
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
544
129
Eierdozen werken ook wel maar zijn niet brandveilig. Het is de vorm die het geluid verstrooit.
Aan eierkartons werden de meest fantastische akoustische eigenschappen toebedacht. Maar dit met het oog op het geluid binnen een ruimte; om deze minder hol te laten klinken.
Aan de uitstraling naar de omgeving, dus geluiddemping, dragen deze niet of nauwelijks bij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Emilio

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.