Geleider elektra beckum hc260 maken

oNICKo

Nieuw lid
13 nov 2021
4
4
Opwijk
Hallo iedereen,
Ik ben nieuw hier, al lees ik wel al een tijdje mee. Een tijdje geleden kocht ik een tweedehands elektra beckum hc260 zonder geleider. Iemand een idee hoe dit eenvoudig op te lossen valt?
Dank,
Nick
 
J

j1eke

Guest
Zelf weleens een aanslag gemaakt van wat plaatmateriaal met een voorzetstuk van meubelpaneel zodat het hout er makkelijk langs gleed. Was een stuk steviger dan de standaard aanslag van de machine. Was weliswaar niet voor eenzelfde machine, maar moet hier ook makkelijk kunnen. Je hebt niet de volledige breedte nodig als je de aanslag gebruikt, je kunt dus makkelijk een redelijk platform maken tot ongeveer de helft van de tafelbreedte zonder dat het in de weg zal zitten. Ik had alleen behoefte aan 90 graden, dus het kon vrij simpel blijven. Dan is het alleen nog zaak om even een manier te bedenken om het te klemmen. Ik had hem recht gemaakt en vulde de kier bij de invoertafel op met een glasplaatje en klemde hem dan aan beide uiteinden.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.108
2.615
Ik zou er gewoon een los bij kopen. Op duitse e bay vond ik er een zonder daar echt moeite voor te moeten doen. 69 euro plus de verzendkosten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.