Gehoorbescherming

jorisvh

Post veel
voor in productie omgeving zijn er speciale oortjes die zo gefilterd zijn dat de herrie er niet door komt maar spraak wel verstaanbaar is.
Er zijn Bluetooth oorkappen, bvb van Hellberg Safety, die dat electronisch doen.
Ze filteren passief en hebben speakers om via bluetooth muziek te luisteren of te bellen.
Als je de zgn. ‘active listening’ aanzet, wordt een deel van het omgevingsgeluid (de spraakband) doorgelaten (i.e. afgespeeld op de speakers).
Werkt prima om een gesprek te voeren.
Maar gezien ik 90% van de tijd alleen werk, zet het meestal niet aan omdat er dan ook wel wat paneelzaag en stofafzuiging mee doorkomt en dat is niet aangenaam.

JochemK

Post veel
15 okt 2016
759
377
Het Groene Hart
Kan je die gewoon bij de audicien laten aanmeten? Via mijn werk krijg ik ze van een vast bedrijf aangemeten, misschien dat die ook wel wat kunnen betekenen. Zal eens kijken, dank!

Ik heb ze destijds via Audinc laten aanmeten.
Eerder ook eens via hearings (bedrijf is inmiddels overgenomen) gedaan maar die wilden alleen hun eigen bluetooth setje wat tot 2 keer toe heel snel defect ging verkopen, dat was dus zonde van het geld.

Nu ik dit zo opschrijf bedenk ik me wel dat mijn oorstukjes wel regelmatig los komen van de isotunes, ik zal daar nog eens naar vragen.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.