geeft er een draai aan

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.833
1.188
‘s-Hertogenbosch
Beste collega’s,
is het misschien een idee om een maandelijks topic te starten waarin we onze eigen draai aan een project kunnen geven….
Ik weet niet of er animo voor is maar het kan voor sommige van ons drempelverlagend zijn om je project te delen. Misschien biedt het een inspiratie voor degenen die het eigenlijk niet weten wat ze willen draaien.
Het kan allemaal heel simpel zijn door een foto van je project als eindresultaat, een paar foto’s van het maakproces mag natuurlijk ook of eventueel een werkbeschrijving met foto’s.
Alles vrijblijvend natuurlijk en voor degene die wil deelnemen.
Hoe te uploaden is misschien een mogelijkheid om met je geregistreerde forumnaam te starten met daarachter, geeft er een draai aan, gevolgd door de maand.
Ander alternatief is om een project met daarachter, geef er een draai aan en dan jouw project als je zelf al geen topic wil starten.
Misschien om voor augustus de topic te starten als pilot met draai een eierdopje…
Het mag op jouw manier met vermelding van de afwerking en houtsoort….

Groetjes John

• Leuk
Waarderingen: Wim Kluck en wijk0983

wijk0983

Oud hout
22 sep 2013
2.566
624
Etten-Leur
John, ik vat het op als aanmoediging om iets meer te laten zien.. deze week spindels gemaakt van 300 * 4 mm, één met opspanning in penbekken (links) en één met opspanning in spantanghouder met M33 zodat je een dikkere stok door kunt schuiven van de vast kop uit. Beide gaan goed met platte beitel maar spantanghouder is iets comfortabeler.

Bijlagen

• IMG_5130.jpeg
    IMG_5130.jpeg
    159,6 KB · Weergaven: 14
  • Leuk
Waarderingen: John1969

wijk0983

Oud hout
22 sep 2013
2.566
624
Etten-Leur
Beste collega’s,
is het misschien een idee om een maandelijks topic te starten waarin we onze eigen draai aan een project kunnen geven….
Ik weet niet of er animo voor is maar het kan voor sommige van ons drempelverlagend zijn om je project te delen. Misschien biedt het een inspiratie voor degenen die het eigenlijk niet weten wat ze willen draaien.
Het kan allemaal heel simpel zijn door een foto van je project als eindresultaat, een paar foto’s van het maakproces mag natuurlijk ook of eventueel een werkbeschrijving met foto’s.
Alles vrijblijvend natuurlijk en voor degene die wil deelnemen.
Hoe te uploaden is misschien een mogelijkheid om met je geregistreerde forumnaam te starten met daarachter, geeft er een draai aan, gevolgd door de maand.
Ander alternatief is om een project met daarachter, geef er een draai aan en dan jouw project als je zelf al geen topic wil starten.
Misschien om voor augustus de topic te starten als pilot met draai een eierdopje…
Het mag op jouw manier met vermelding van de afwerking en houtsoort….

Groetjes John
Afgelopen weekend demo ‘tollen maken’ en met ‘tollen spelen’ laten zien op Slot Loevestein. Qua draaiwerk niet heel apart maar de reacties zijn erg leuk geweest.

Bijlagen

• IMG_5109.jpeg
    IMG_5109.jpeg
    160,6 KB · Weergaven: 14
  • IMG_5108.jpeg
    IMG_5108.jpeg
    165,6 KB · Weergaven: 7
  • IMG_5106.jpeg
    IMG_5106.jpeg
    142,4 KB · Weergaven: 7
  • IMG_5077.jpeg
    IMG_5077.jpeg
    208,9 KB · Weergaven: 7
  • IMG_5076.jpeg
    IMG_5076.jpeg
    255,8 KB · Weergaven: 8
  • IMG_5075.jpeg
    IMG_5075.jpeg
    142,5 KB · Weergaven: 8
  • IMG_5074.jpeg
    IMG_5074.jpeg
    131,5 KB · Weergaven: 8
  • IMG_5070.jpeg
    IMG_5070.jpeg
    89,8 KB · Weergaven: 7
  • IMG_5069.jpeg
    IMG_5069.jpeg
    210,6 KB · Weergaven: 7
  • IMG_5068.jpeg
    IMG_5068.jpeg
    210,4 KB · Weergaven: 14
  • Leuk

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.833
1.188
‘s-Hertogenbosch
John, ik vat het op als aanmoediging om iets meer te laten zien.. deze week spindels gemaakt van 300 * 4 mm, één met opspanning in penbekken (links) en één met opspanning in spantanghouder met M33 zodat je een dikkere stok door kunt schuiven van de vast kop uit. Beide gaan goed met platte beitel maar spantanghouder is iets comfortabeler.
Idd ik hoop dat er meer projectjes komen als deze…. En zoals gezegd op 1 augustus ga ik m’n eierdopje plaatsen, dus als je wil, maak er ook één, geldt voor iedereen die maar wil…

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
13.412
4.067
Terborg
Misschien is het een idee op een maandopdracht te bedenken. Lijkt mij een leuk idee. Het zal echter wel een tijdje duren voor ik weer mee kan doen. De tekeningen van mijn nieuwe schuurtje liggen nu bij de constructeur.
De vraag is wanneer ik eraan kan beginnen. Alle dingen duren veel langer dan ik inschat:giggle: Dat ligt aan mij. Beter goed en wat meer tijd dan slecht. Toch hoop ik in oktober te beginnen.

• Leuk

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.833
1.188
‘s-Hertogenbosch
Misschien is het een idee op een maandopdracht te bedenken. Lijkt mij een leuk idee. Het zal echter wel een tijdje duren voor ik weer mee kan doen. De tekeningen van mijn nieuwe schuurtje liggen nu bij de constructeur.
De vraag is wanneer ik eraan kan beginnen. Alle dingen duren veel langer dan ik inschat:giggle: Dat ligt aan mij. Beter goed en wat meer tijd dan slecht. Toch hoop ik in oktober te beginnen.
Iets in die zin, alleen wil ik het geen opdracht noemen omdat het vrijblijvend moet blijven…. Deelname door wie maar wil, en gezien er forumleden zijn van ALL OVER THE WORLD, wil ik best geloven dat er toch minimaal één persoon upload 🤩

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.