Gaten maken in sandwich plaat materiaal

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Ik heb een opdracht waarbij ik 6 gaten moet maken in 28 sandwich plaatjes van 4 of 6mm dik.
Ter illustratie heb ik een voorbeeld foto bijgevoegd van het materiaal, op de foto zie geborsteld RVS look, maar de plaat waar ik het over hebt is wit aan 2 kanten.
De boven en onderkant is 0,3mm dik en de basis is zwart kunststof.

Gaten boeren van 8mm of 10mm (dit weet ik nog niet zeker) resulteert vaak in minder mooie gaten (misschien tussen 2 plaatjes hout telkens boren)
Maar misschien kan ik dit ook met mijn boven frees doen?
Wat voor een frees moet ik dan gebruiken, kan dat met mijn hout frees bit aangezien aluminium zacht is?
Ik weet wel dat je een veil flink kan verkloten met veilen van aluminium, is dat ook met mijn frees bit dan zo?

sandwich.jpeg
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.104
2.613
Dibond, Trappenboor op lage snelheid. Plaatje moet goed aanliggen op de ondergrond. Is je gat gelijk afgebraamd. Plaatjes omdraaien en op zelfde diepte boren om de andere zijde het zelfde af te bramen.
 

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Trappenboor, die heb ik nog niet, ik ga hem gelijk vanavond bestellen om te testen.
Ik zag een setje van 3 stuks bij Bol.com voor €21,-
Misschien niet de beste kwaliteit, maar dat zie ik wel, bedankt voor je antwoord.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.104
2.613
Een tientje voor 3 stuks is prima voor die paar gaatjes. Als je netjes je diepte op je boorkolom af stelt, heb je gelijk een mooie afwerking. Als je een te hoge snelheid gebruikt, smelt de zwarte laag door de wrijving.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.