Gaten boren voor Incra positioner in werkbank 215 cm bij 95

harmaly

Nieuw lid
18 mei 2020
5
1
Als je werkbank 215 bij 95 is waar komen dan de gaten voor de incra posioner wonder fence en voor de triton frees i.v.m. de afzuiging

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.650
566
Steenbergen, Noord Brabant
Je vraag is wel erg summier....gaat het je om de gaten voor de montage van de incra positioner en de frees, of gaat de vraag over de positie van mogelijke gaten voor de afzuiging?
Voor de afzuiging: onder de freestafel een kastje om je frees maken en daar de afzuiging op aansluiten. Incra heeft daar ook een kant en klare oplossing voor.
De wonderfence heeft op een van de kopkanten een aansluiting zitten voor de stofafzuiging.
Als het je echter gaat om de positie van de gaten om een en ander te monteren: dat hangt o.a. Af van de lengte van de positioner. Zul je moeten uitmeten.

harmaly

Nieuw lid
18 mei 2020
5
1
Goedemorgen we zitten weer in ons eigen huis in het aardbevingsgebied ben ondertussen pensionada
Heb de INCRA Ls positioner maar met de dvd en youtube filmpjes kan ik er niks mee worden
Is er iemand die mij kan helpen woon in noord nederland en zit ondertussen op een houtcursus maar daar kunnen ze er niks mee dasr ze daar geen ervaring meehebben
Vr gr harm bel 0621659998

Rizz

Oud hout
15 apr 2014
2.798
991
Moordrecht
Goedemorgen we zitten weer in ons eigen huis in het aardbevingsgebied ben ondertussen pensionada
Heb de INCRA Ls positioner maar met de dvd en youtube filmpjes kan ik er niks mee worden
Is er iemand die mij kan helpen woon in noord nederland en zit ondertussen op een houtcursus maar daar kunnen ze er niks mee dasr ze daar geen ervaring meehebben
Vr gr harm bel 0621659998
Ik zou niet je telefoonnummer zo op het internet gooien, we hebben een privéberichtensysteem

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

jabjab

Actieve deelnemer
10 mei 2011
281
144
Leeuwarden
Het hangt wel een beetje af van jouw werkbank (heb je er bijvoorbeeld gaten in zitten voor dogs?). Is het de bedoeling dat het een vaste opstelling wordt of moet het demontabel zijn?

en heb je de frees onder de werktafel of gebruik je hem "los"

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
13.239
3.939
Gaanderen
Ik heb de incra ls positioner al een jaar of twintig. Ideaal voor frezen. Voor zwaluwstaarten heb ik in het begin enkele pogingen gedaan. Probleem ik had toen geen vlak en van dikte bank. De dikte van je hout is heel belangrijk. Ik vind het ook leuk om een enkel kistje de nesten en staarten met de hand te zagen.
Er staan best wel duidelijke filmpjes op youtube die je de weg wijzen. Zie rest hout in de juiste dikte te verkrijgen. Neem de juiste zwaluwstaart frees en begin gewoon. Het is een leertraject. Je komt er vanzelf achter dat haaksheid en goed tegen de aanslag aan drukken heel belangrijk is.
Succes.
O ja je kunt ook een beetje vals spelen door de hoogte naderhand op maat te zagen.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.