Garage verwarmen Petroleumkachel

sjefke32

Actieve deelnemer
8 apr 2016
45
1
Bergen op Zoom
Ik ben inmiddels wel genezen van het idee om met een Petroleumkachel zonder afvoer aan de slag te gaan. Denk dat ik toch langzaam ga kijken of ik op de een of andere manier een gasleiding aan kan leggen om zo of een CV-tje aan te kunnen leggen of een Gevelkachel kan gaan ophangen.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Gas aanleggen is niet zo moeilijk.
Je kunt gewoon gele uponor slang gebruiken en uponor gaskoppelingen.
Wel even door een slagvaste gele buis heen leggen naar de werkplek.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.319
191
Gem. Winsum (Groningen)
Sjefke, mooi dat je er uit bent. Lijkt me voor jouw situatie een goede keuze.

Ik heb je item met belangstelling gevolgd omdat ik met een soortgelijk probleem zit. Wel onder wat lastiger omstandigheden omdat ik mijn matig geïsoleerde onverwarmde hobbyruimte huur (voor bijna niks, dat dan weer wel).

Ik denk dat ik blijf bij mijn 2000 watt regelbare radiatorkacheltje in combinatie met een 1500 watt regelbare straalkachel. Alleen (deels) aangeschakeld als ik er ben. Om op de dagen dat ik er werk de ruimte snel comfortabel te krijgen (ik ben ook geen Pool :D) ga ik dat aanvullen met een Zibro-achtig petroleumkacheltje die ik alleen het eerste half uur laat branden, buiten mijn aanwezigheid. Tot dit besluit ben ik gekomen nav dit item. Ik wist voordien niet van het bestaan van deze min of meer reukloze voorwaardelijk veilige kacheltjes.

Dus, hoewel we verschillende oplossingen kiezen (door verschillende omstandigheden), hebben we beiden veel aan dit item gehad. Dank.

mg
klaas0639
 
Laatst bewerkt:

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
19
Reinier68
ik zit ook aan zo iets dergelijks te denken
kun je aan geven hoe het zit met verbruik?
wat is de begin temperatuur zonder verwarming , bijv zoals vandaag
en tot welke temp stook je het op ? Hoe snel bereik je dat dan?

gr Menno
 

golddigger

Actieve deelnemer
22 jul 2010
241
0
Oja.. En in Polen wonen blijkbaar "echte" mannen! Ik persoonlijk moet er in ieder geval niet aan denken en heb het liever warm.

okok maar serieus. Ik draag standaard hier een soort van strakke maillot onder me spijkerbroek en dat helpt toch echt heel erg veel. Me vriendin loopt vaak in een soort van skibroek overal zonder jas. Als je dat combineert met een elektrische kachel?
 

sjefke32

Actieve deelnemer
8 apr 2016
45
1
Bergen op Zoom
okok maar serieus. Ik draag standaard hier een soort van strakke maillot onder me spijkerbroek en dat helpt toch echt heel erg veel. Me vriendin loopt vaak in een soort van skibroek overal zonder jas. Als je dat combineert met een elektrische kachel?
Dat zal inderdaad wel werken alleen vind ik het alles behalve fijn om dik ingepakt aan het werk te zijn. Dus zodoende ben ik op zoek naar een stukje verwarming in de garage. Maar ieder zijn eigen voorkeur!
 

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
voor mijn schuurtje van 20m3 gebruik ik een elektrische radiator, stroomvreter, maar voor de tijd die ik doorbreng in het schuurtje en ik het koud heb is het bedrag verwaarloosbaar.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Koud in de werkplaats is niet zo een groot probleem op zich. Dat is te verhelpen met warme kledij.
Koude gereedschappen en materiaal vind ik een groter probleem, maar dat verhelp je niet met even verwarmen.
Wat die Polen betreft, die kunnen op hun beurt nog iets leren van de Russen. Enkele jaren geleden was er een reportage over Siberië. Bouwvakkers daar metselen tot bij -50. Dan moeten ze wel stoppen want de hijskraan blokkeert bij deze temperatuur...
 

Reinier68

Actieve deelnemer
16 mrt 2016
134
9
Reinier68
ik zit ook aan zo iets dergelijks te denken
kun je aan geven hoe het zit met verbruik?
wat is de begin temperatuur zonder verwarming , bijv zoals vandaag
en tot welke temp stook je het op ? Hoe snel bereik je dat dan?

gr Menno

Ik heb het niet precies bijgehouden. Mijn schuur was zo'n rabatdelen schuur, iets van 12 vierkante meter. Golfplaten dak zonder enige isolatie.
Van vriespunt naar 18 graden...vergeet het maar...:rolleyes: Het werd wel net warm genoeg om fatsoenlijk te werken al heb ik dat nooit echt gemeten.
De kachel was 4KW geloof ik. Je verstookt dan ergens rond de 350-400 gram per uur.
Ik had wel een metalen blower (uit een oude CV ketel) die de warmte boven de kachel wegzoog en over de grond blies. Warme voeten hebben is zeer comfortabel.

Je hebt dit stuurt kachels ook voor caravans en campers. Die hebben meteen een ventilator voor de ringverwarming. Kon ze alleen zo snel ff niet vinden.
 

FJansen

Nieuw lid
8 okt 2020
1
0
Ik heb geen verstand van een petroleum kachel, maar wel van een elektrische haard. Zelf ben ik persoonlijk erg tevreden met mijn haard en ik raad deze dan ook zeker aan. We hebben een Evonic Fires elektrische haard gekocht bij Bioethanol haard is een open haard met ethanol als brandstof en gebruiken de haard veel. De elektrische haard is namelijk handig in gebruik en het enige wat je hoeft te doen is deze aansluiten op stroom. De warmte die er vervolgens uitkomt is heerlijk! Qua kwaliteit van het vuur zal de petroleum kachel beter zijn, omdat daar echte vlammen bij komen kijken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.