Ganwei deuvel boormal

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
439
108
Middelburg
Goede middag, iemand bekend met Ganwei deuvel boormal? Ik zou graag mijn eigen deuvels willen maken uit hout wat ik voor handen heb, echter de vraag is, werkt deze boormal van Ganwei wel naar tevredenheid? Deze wordt verkocht op de website van Banggood en op een aantal andere websites. De kwaliteit lijkt vanaf de foto redelijk te zijn maar dat is uiteraard gebaseerd op aannames die geen hout snijdt, vandaar de vraag, is er iemand bekend mee, en gebruikt deze naar tevredenheid? Dank zover
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
817
162
Twello
gat boren, tot op het gat recht afzagen. Schaafbeitel en op en stuk hout in boormachine er door en je hebt deuvels. Of een plaat ijzer nemen. gat ter grootte van deuvel er in en stokjes van 15 cm er door slaan.
 

timmeren

Actieve deelnemer
11 jun 2016
68
40
Ik heb staan worstelen en weet niet hoe een link door te sturen triest hé anno 2023, ik schaam me dood🫣
Niets om voor schamen hoor.

Rechtsklik in de webpagina die je wilt linken op de adresbalk en kies copy

Selecteer op het forum in het berichtvenster op de ’link’ knop, dat zijn twee ringen in elkaar.
Dan krijg je een venstertje.
In het bovenste regel plak je het gekopieerde adres
In de onderste regel kun je bijvoorbeeld linkje typen
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.991
818
Omgeving Leiden
Hier heb ik een Aziatische/ engelse niet te volgen review, maar je krijgt wel een indruk hoe het werkt.
Mij valt op dat de ronde stok nogal rafelig is.

 
  • Leuk
Waarderingen: 48rmc

hdv

Post veel
24 nov 2019
850
445
Noord-Veluwe
De methode van Jonas levert keurige deuvels op. Ik zag trouwens nog niet zo lang geleden op het kanaal van Rob Cosman een bijna gelijk aanpak.

Met al zijn tatoo's is het een beetje een vreemde eend in de bijt, en ik ben het lang niet altijd eens met zijn adviezen, maar op zich is Jonas Winkler nog niet zo'n gekke houtbewerker hoor. Even door de opzichtige bovenlaag heen kijken en dan merk je dat hij best wat zinnigs te vertellen heeft. Niet altijd even origineel of hoogdravend, maar het werk vaak wel.
 

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
439
108
Middelburg
Allen vriendelijk bedankt voor jullie advies en tips, gisteren had ik graag willen reageren maar door familie omstandigheden geen tijd gehad. Ik ga eens kijken hoe ik foto's en links kan versturen via een forum als dat van Woodworking
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.151
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
uitgespit heb ik het niet allemaal
voor zover ik het snel kan overzien komen hier vooral mechanische hulpstukken aan bod
ter aanvulling: hier zijn reeds verschillende methoden aan bod gekomen om met een bovenfrees die stationair opgesteld is + een boormachine deuvels van bijna onbeperkte lengte te draaien
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
918
318
Jaren geleden heb ik mee mogen bouwen aan Steentijdboerderij bij het Hunebedcentrum te Borger. En daar werd het nodige gedaan met pen en gat verbindingen. En de meesterbouwer had een mal waar je in no time deuvels kon maken groot en klein. Heb toen zelf ook eentje gemaakt en tot op de dag van vandaag best vaak plezier van gehad. Benodigdheden, twee stammetjes hout om de mal op te ;eggen en een houten hamer. Met een bijl worden takken ruwweg in model gehakt en vervolgens sla je dezen door het gat in de mal.
DSCF5109.JPG
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.074
395
Was 1 van de eerste metaal werkstukken op de lts een deuvelmal maken uit een stukje stripstaal.
ze werken wel maar handig vind ik ze niet

Met je boormachine en een malletje kan je makkelijker langere stukken doen.
die je daarna afkort naar de juiste lengte
ik zou niet weten waarom die malletjes van ganwei niet zouden doen waarvoor ze bedoeld zijn.
het is immers niets meer dan een mesje en een rond gat

niet al het hout is geschikt voor deuvels
bij voorkeur gebruik je rechtdradig hout met fijne jaarringen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.