Frommia 632 - prijs indicatie

tdw83

Actieve deelnemer
28 dec 2012
159
41
Den Hoorn, ZH
Dag allemaal,

Ik ben tegen een Frommia 632 zaagtafel aangelopen die ik zou kunnen overnemen:
1599734480262.png
Nu vraagt de verkoper er 1200 Euro voor en dat vind ik wat aan de hoge kant. Kan iemand met ervaring van oudere machines mij adviseren wat zo'n zaagtafel mag kosten. Hij is in goede staat en compleet (roltafel, rij-inrichting).

Wederom bedankt!
Thomas
 

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
294
119
Frommia is een goed merk en de roltafel is erg handig.
Wat bij deze oudere machines wel een puntje is (voor mij) omdat ze zo zwaar en stevig gebouwd zijn, kan de hoogte verstelling van het blad soms erg zwaar zijn. Was voor mij de reden om een pas gekochte zaagtafel (ander merk) weer te verkopen en op zoek te gaan naar een andere.
Prijs is niet laag, maar een roltafel bij oudere machines zie je niet zo vaak.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.102
2.612
Is dit die uit den haag op marktplaats? Prijzen van gebruikte machines zijn erg afhankelijk van de staat waarin ze zijn. Als je het zakelijk bekijkt, maakt het niet zo veel uit of je zo'n machine nou voor 600 of 1200 euro koopt. Na de eerste klus heb je hem terug verdiend. Bekijk je het over tien jaar en krijg je er nog 400 euro voor terug, dan praat je over een afschrijving van tussen de 2 en 7 euro per maand. Dat gaat echt nergens over. En met de bouwkwaliteit van deze oude machines gaat hij dat moeiteloos halen. Als de hoogteverstelling zwaar loopt moet je wat onderhoud plegen, dan wordt het een stuk beter.
 

tdw83

Actieve deelnemer
28 dec 2012
159
41
Den Hoorn, ZH
Bedankt voor jullie behulpzame reacties!

Het is overigens niet voor zakelijk gebruik dus het verschil in investering van 600 vs 1200 euro voel ik wel. Maar het verhaal over afschrijving is zeker waar!
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.102
2.612
Ik bedoel met zakelijk niet bedrijfsmatig. Het is meer het verschil tussen zakelijk en emotioneel. Als je elke keer dat je naar je zaagmachine kijkt , denkt dat je er eigenlijk te veel voor hebt betaald en dat geeft je een rot gevoel, dan moet je wachten tot er een andere machine langskomt met een lagere prijs. Als je gewoon een goede machine wil om te zagen, dan maakt dat prijsverschil niet echt veel uit.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Over het algemeen is 1200- euro voor een formaatzaag niet veel. Goedkoper ga je ze ook niet echt vinden. Alleen van Metabo kom je nog wel eens wat tegen. Maar die zitten ook zo rond de 900- euro en zijn waarschijnlijk minder degelijk gebouwd dan deze.
 
  • Leuk
Waarderingen: TUNE4IT

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.