Ik had er al mee gedreigd maar nu ben ik er toch eindelijk aan begonnen.
Zoals eerder al gezegd in een anderd draadje had ik nog een kleine drie meter vrije muur over. En een volgend project is een serie kasten in IKEA-stijl. Vanuit de kelder moet alles twee trappen op dus ik maak er een montagepakket van. Hiertoe had ik twee platen 3/4" multiplex in drieen laten zagen dus ik had stroken van 16" breed (ca 406 mm). Die pasten net in de auto zij het dat ik de platen aan de voorkant op een doos met een bevroren kalkoen moest laten steunen. De kasten worden 350 diep dus ik moest er stroken van af zagen. Dat was dus een mooie maat voor French cleats. En met een lengte van 2440 konden ze mooi de muur vullen.
Met het nodige kunst- en vliegwerk heb ik de stroken op de CMS-tafel gezaagd. Hier is de tafel dus duidelijk niet voor bedoeld maar met een rollersteun aan het begin en de werkbank aan het eind ging het goed. Nadien de 45 graden er aan gezaagd. Ik heb de afschuining niet scherp gemaakt om wat ruimte te laten voor allerhande troep en ongerechtigheden die in de kelder kunnen zweven.

Hier is het stukje muur waar het allemaal gaat gebeuren. In het algemeen is men nogal lakoniek met bedrading en pijpwerk. Als er iets nieuws wordt toegevoegd laat men de oude meuk zitten tenzij het in de weg zit.

Daarna vier latten voorzien van schroefgaten. Er komen 4 latten met de hoogste op 1800 en elke volgende 250 lager. Eerst in het midden een gat in de muur gemaakt voor de eerste schroef. Daarna de lat waterpas gesteld en de overige gaten geboord. Pluggen er in geramd en schroeven maar. De eerste lat zit.

Zodra de overige latten zitten en er wat gereedschap hangt plaats ik meer foto's.
Zoals eerder al gezegd in een anderd draadje had ik nog een kleine drie meter vrije muur over. En een volgend project is een serie kasten in IKEA-stijl. Vanuit de kelder moet alles twee trappen op dus ik maak er een montagepakket van. Hiertoe had ik twee platen 3/4" multiplex in drieen laten zagen dus ik had stroken van 16" breed (ca 406 mm). Die pasten net in de auto zij het dat ik de platen aan de voorkant op een doos met een bevroren kalkoen moest laten steunen. De kasten worden 350 diep dus ik moest er stroken van af zagen. Dat was dus een mooie maat voor French cleats. En met een lengte van 2440 konden ze mooi de muur vullen.
Met het nodige kunst- en vliegwerk heb ik de stroken op de CMS-tafel gezaagd. Hier is de tafel dus duidelijk niet voor bedoeld maar met een rollersteun aan het begin en de werkbank aan het eind ging het goed. Nadien de 45 graden er aan gezaagd. Ik heb de afschuining niet scherp gemaakt om wat ruimte te laten voor allerhande troep en ongerechtigheden die in de kelder kunnen zweven.

Hier is het stukje muur waar het allemaal gaat gebeuren. In het algemeen is men nogal lakoniek met bedrading en pijpwerk. Als er iets nieuws wordt toegevoegd laat men de oude meuk zitten tenzij het in de weg zit.

Daarna vier latten voorzien van schroefgaten. Er komen 4 latten met de hoogste op 1800 en elke volgende 250 lager. Eerst in het midden een gat in de muur gemaakt voor de eerste schroef. Daarna de lat waterpas gesteld en de overige gaten geboord. Pluggen er in geramd en schroeven maar. De eerste lat zit.

Zodra de overige latten zitten en er wat gereedschap hangt plaats ik meer foto's.