Freestafel

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.119
243
Goeree-Overflakkee
En een start met de grote geleider. Deze wordt uit meerdere delen. Een malletje gemaakt om de afzuigopening uit te zagen/frezen. Als je dan een freestafel hebt staan, is dat lekker makkelijk :)

Na het zagen van de driehoekssteunen goed controleren of ze goed haaks zijn. Alles is alleen geschroefd. Uiteraard rekening houden met waar de bevestigingen (stermoeren) komen van de montage op de tafel en de verplaatsbare delen van de geleider.

DSCF4984.jpg

DSCF4985.jpg

DSCF4986.jpg

Wordt vervolgd...
 
Laatst bewerkt:

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.119
243
Goeree-Overflakkee
:mad: Op edit drukken en save bracht de foto's tijdelijk terug, want na F5 waren ze weer weg. Moest alle foto's dus opnieuw plaatsen. Lijkt me een bug in het forum.
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Voor je routerlift, moet je eens kijken naar onderstaand filmpje. Dit is een hele mooie oplossing voor uw probleem.
Het feit dat hij zijn bovenblad kan kantelen is een aardig extraatje.

liftsysteem kan je zien vanaf 1:40:


Overigens vind ik het altijd jammer om een mafell of een festool onder een freestafel te zien hangen.

Liever een goedkope frees van 150 euro onder de tafel, en de mafel of festool in de hand...
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.119
243
Goeree-Overflakkee
Dit systeem kende ik nog niet. Bedankt! Ook met die blokkeerknop. Werkt alleen bij mij niet, want hij kan niet ver genoeg naar boven om van bovenaf de freesjes te wisselen.

De machine is juist uitermate geschikt voor in de tafel, omdat deze enorm krachtig is. En zoals gezegd is bij makkelijk los te halen, dus nog steeds uit de hand te gebruiken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.