Twijfel of het topic op de juiste plaats staat, ik ben op zoek naar freeskoppen maar weet niet welke. Ben in bezit van een Robland x31 (4pk 3000/6000 tpm) as van de frees is 30mm en heb er ook een verloop bij waarmee ik 40mm frezen erop kan zetten.
Ik moet voor mijn nieuwe schuur nog de ramen gaan maken, ze komen er ongeveer zo uit te zien:

Ik hoef niet perse een mooi profiel erin, maar het is natuurlijk wel mooier.
Het gaat om de volgende aantallen.
- maat circa 140cm x 60cm
- glas moet isolatieglas worden.
- Het hout dat ik gebruik is Zweeds grenen.
- 8 x vaste ramen
- 6 x openslaande ramen
Ongeïsoleerd vernieuwing ramen 300jaar oude schuur:
- 120cm x 40cm
- 8 ruitjes (17cm x 20cm)
- raamdikte 30mm
- 25x vaste ramen
De sponningen en kozijnen kan ik in principe al maken met de frezen die ik bezit. Gezien de aantallen vraag ik mij af of iemand nog een set heeft om de hoekverbindingen te maken of bijvoorbeeld de roeden. De hoekverbinding lijken mij het makkelijks met een slisverbinding?
De vragen:
1. 56mm is dat een goede dikte voor het raamhout geïsoleerd, wat is een goede maat om aan te houden voor de roeden (isolatieglas).
2. glaslatten binnen of buiten, ventilatie rondom glas?
3. Gezien de hoeveelheid roeden en ramen. Wat adviseren jullie om aan te schaffen wat betreft freeskoppen of heeft iemand nog wat liggen.
Het is overigens een klus voor privé doeleinden (mijn eigen schuren). Ik zag op internet wel sets van 2000-10.000 euro, daar kan je dan alleen de raamverbinding en sponning mee maken en geen roeden en alleen 1 houtdikte. Dit is voor mij echt teveel van het goede, 2000 voor iets dat echt heel goed werkt wil ik nog overwegen dat is dan ook wel de grens.
Op marktplaats kwam ik deze set tegen, voor zover ik zie kom ik hier een heel eind mee? Geen idee wat zoiets zou moeten kosten. Of zoiets maar dan geen profiel, wel geschikt voor isolatieglas?
Ik moet voor mijn nieuwe schuur nog de ramen gaan maken, ze komen er ongeveer zo uit te zien:

Ik hoef niet perse een mooi profiel erin, maar het is natuurlijk wel mooier.
Het gaat om de volgende aantallen.
- maat circa 140cm x 60cm
- glas moet isolatieglas worden.
- Het hout dat ik gebruik is Zweeds grenen.
- 8 x vaste ramen
- 6 x openslaande ramen
Ongeïsoleerd vernieuwing ramen 300jaar oude schuur:
- 120cm x 40cm
- 8 ruitjes (17cm x 20cm)
- raamdikte 30mm
- 25x vaste ramen
De sponningen en kozijnen kan ik in principe al maken met de frezen die ik bezit. Gezien de aantallen vraag ik mij af of iemand nog een set heeft om de hoekverbindingen te maken of bijvoorbeeld de roeden. De hoekverbinding lijken mij het makkelijks met een slisverbinding?
De vragen:
1. 56mm is dat een goede dikte voor het raamhout geïsoleerd, wat is een goede maat om aan te houden voor de roeden (isolatieglas).
2. glaslatten binnen of buiten, ventilatie rondom glas?
3. Gezien de hoeveelheid roeden en ramen. Wat adviseren jullie om aan te schaffen wat betreft freeskoppen of heeft iemand nog wat liggen.
Het is overigens een klus voor privé doeleinden (mijn eigen schuren). Ik zag op internet wel sets van 2000-10.000 euro, daar kan je dan alleen de raamverbinding en sponning mee maken en geen roeden en alleen 1 houtdikte. Dit is voor mij echt teveel van het goede, 2000 voor iets dat echt heel goed werkt wil ik nog overwegen dat is dan ook wel de grens.
Op marktplaats kwam ik deze set tegen, voor zover ik zie kom ik hier een heel eind mee? Geen idee wat zoiets zou moeten kosten. Of zoiets maar dan geen profiel, wel geschikt voor isolatieglas?
Laatst bewerkt: