Freeskop asgat 45mm

wilm10

Actieve deelnemer
3 jan 2015
142
66
Zie je wel. Dit verdiend toch een eigen toppic. Was duidelijk nog niet afgerond om 22.03.

PS wilde op vakantie in zeeland maar alles zit vol......
 
  • Haha
Waarderingen: Jan van den Broek

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.158
1.956
Klein-Brabant, Vlaanderen
elk schriftelijk medium - 'woodworking' inbegrepen - laat onvoldoende ruimte voor intonatie & interactie
ooit heb ik hier een heel nuchtere vraag gesteld over het aspect 'prijsverantwoord' van een onderwerp dat zuiver met hout(bewerking) te maken had
de ontvanger nam het redelijk persoonlijk op, alhoewel de vraag uiterst objectief gesteld was
nadien heeft hij zijn antwoord bijgesteld
in alle vriendschap . . .
aan een draadje een korte persoonlijke toets breien & even buiten de houten lijntjes kleuren moet kunnen
we gaan er van uit dat iedereen met vreugde zijn ervaringen deelt & met even veel vreugde van die van de anderen geniet
 

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
594
138
58
Linter
Hallo,

Ik ben in het bezit van een mooie oude Danckaert freestafel.
Nu is de as van de frees 45mm.

Aangezien het merendeel van de freeskoppen die ik 2e hands tegenkop 30 of 40mm zijn vroeg ik mij af op iemand ervaring heeft met het uitdraaien (op draaibank) van freeskoppen van 40 naar 45mm.

Iemand idee waarom er 45mm is toegepast op deze machine? moet zeggen dat ik die maat niet veel tegenkom...
En
gr
Hubert
Hallo Hubert,
Van mij geen gekke dingen of wat dan ook.
Hoever sta je met je Dankaert machine met as 45

Buiten dat ik een aantal frezen heb met asfalt 45 heb ik ook nog een Dankaert as liggen van 50.
Deze mag weg voor enkele tientjes.
Laat maar wat van je horen.
Mvg,
Johan
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
726
31
BE / Tienen
De meeste slijperijen / fabrikanten van freeskoppen hebben verloopbussen in hun gamma om een freeskop met een groter asgat op een kleinere as te plaatsen. Ik weet alleen niet of deze bestaan van 50 naar 45mm (van 50 naar 40 zitten bijvoorbeeld in het standaardgamma bij CMT).
 
  • Leuk
Waarderingen: houtdraaierke65

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
594
138
58
Linter
De meeste slijperijen / fabrikanten van freeskoppen hebben verloopbussen in hun gamma om een freeskop met een groter asgat op een kleinere as te plaatsen. Ik weet alleen niet of deze bestaan van 50 naar 45mm (van 50 naar 40 zitten bijvoorbeeld in het standaardgamma bij CMT).
Ja CMT heeft die standaard in zijn gamma
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.