Freesjes kopen - goede adressen ?

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Ik heb destijds de 87-delige set in een aanbieding gekocht. Verwacht geen lange standtijden van deze freesjes. Ik kocht ze met het doel voor weinig geld heel veel verschillende mogelijkheden te hebben met mijn frees. Ga ik een bepaald freesje vaak gebruiken, dan koop ik een vervangende frees van een beter merk.
 

dulcinea

Actieve deelnemer
10 dec 2011
156
1
Houten
Ik heb ook zo'n set gekocht. Werkt prima. Standtijd is wellicht niet geweldig, maar voor beperkt gebruik prima geschikt. Waar je wel voor op moet passen is het feit,dat de inbusboutjes waarmee de lagertjes vastzitten makkelijk loslopen en als je het niet in de gaten hebt, dan krijg je prachtige hiephappen in je werk...(door schade en schande wijs geworden dus)..
 

jjjlll

Actieve deelnemer
Ik heb indertijd ook de 87 delige set gekocht. Voordeel is dat je van alles kunt proberen zonder grote kosten te maken.
Als ik een freesje gebruik, markeer ik dat freesje in de koffer, tot nu toe heb ik een tiental freesjes gebruikt zie ik.
Als het freesje echt bot is, koop ik wel een betere, wellicht te beginnen bij Ecotools als ze weer boven water zijn.
Alleen een vingerfrees, ik meen 6 mm, brak, maar dat lag aan mijn enthousiasme, lees overmoed.
Ik gebruik de freesjes alleen hobbymatig, met name in een zelfbouw freestafel.

Joep
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Heb ook zo'n set en ben er erg blij mee. Heb ze bijna allemaal geprobeerd op stukken MDF die ik nog had liggen, ook met het achterliggende idee dat mensen dan het profiel wat ze kunnen kiezen, ook kunnen zien. Helpt bij het maken van een keuze.

Tot nu toe ben ik er erg happy mee. Ook bij mij is het zo dat wanneer ik een bepaalde frees veel gebruik ik die dan van een betere kwaliteit koop, maar ik zit daarbij niet vast aan één merk.

Groet, Rob.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.