freesje afgebroken tijdens het bovenfrezen.

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Na mijn reactie zij ze u heeft niet gezegd dat er schuurpapier onder moet.Ik heb toen de schuld op me genomen en gezegd dat mijn kennis niet toereikend is geweest. Later er hartelijk op gelachen. Dus goede gebruiksaanwijzing gezond verstand inspanning om de machine onder de knie te krijgen en goede voorlichting van de verkoper. Helaas is dit laatste door het internet een stuk minder.

Ja Wim wat slecht van je om niet te zeggen dat er schuurpapier onder een schuurmachine moet zitten. :p

Ik heb ook eens iemand gezien die op die manier schuurde.
Blijkbaar denken sommige gebruikers dat klittenband een prima schuurmiddel is.

Dit is bijna net zo'n voorbeeld als wat ik jaren geleden veel tegen kwam, een Maglite zaklamp kopen. Er 4 jaar lang de zelfde batterijen in gebruiken en de zaklamp in je auto of vochtige schuur leggen.
Vervolgens er achterkomen dat je Maglite het niet meer doet door de geroeste/gecorrideerde batterijen, en dan klagen dat het waardeloze zaklamp is of de batterijen slecht zijn.
En dan nog harder klagen dat dit niet onder de "beperkte levenslange" garantie valt.
Gelukkig kun je bij Maglite de schakelaar en de veer in de eindkap vervangen, en dan de binnenkant van de behuizing licht opschuren, waarna hij het weer prima doet.
En dan zijn er nog steeds mensen die klagen dat ze de schakelaar of de veer moeten betalen, terwijl ik voor nada de giftige binnenkant stond te schuren.
 

EvdL

Actieve deelnemer
14 sep 2011
224
24
Eemnes
En dit soort mensen moeten zich vooral NIET voortplanten.... Dat levert niets op voor de mensheid :p

Hoezo ?? Volgens Wim "Na mijn reactie zei ZE " was het een vrouw. Uit het verhaal maak ik op dat ze blond is daar is toch niks mis mee :eek:
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.568
Gaanderen
In dit geval heeft het geslacht er niets mee te maken. De man stond erbij en keek mee. Ze was duidelijk over de vruchtbare leeftijd heen.
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
6mm is door multiplex is nog een behoorlijk diameter om er mee uit de hand te frezen (zonder geleiding). De frees wordt duidelijk naar een kant getrokken en als je dan gaat tegen sturen dan komt er behoorlijk wat kracht op zo'n bitje te staan. Freze doe je altijd met geleiding (recht of sjabloon) of een radius hulpmiddel (is ook geleiding). Uit de vrij henad frezen doe je met een puntje en niet met een groeffrees.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.