Frees slede voor Dewalt

Invator

Actieve deelnemer
13 mei 2024
130
167
Boortmeerbeek
www.youtube.com
Om het afvlakken van kopse snijplanken wat vlotter te laten verlopen, heb ik wat onderdelen ontworpen
om mbv de Vevor rails een frees slede te maken voor de Dewalt DCW600. Hieronder enkele foto's van
het ontwerp. Alles werd getekend in Fusion 360 om daarna te printen in PETG.

De freesplaat werd voorzien van borstels om de stofafzuiging te verbeteren (al is die nog niet ideaal op het moment).

IMG_9838.jpg

IMG_9839.jpg

IMG_9840.jpg

IMG_9841.jpg

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.554
430
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Heel mooie oplossing, een vaste vandikte tafel voor sniujplanken en ander spul wat niet al te groot is.
Je zegt dat je stofafzuiging beter kan, als ik je een tip mag geven, zie dat je de borstel dichter om je 2 gaten positioneert zoals:
1773608194267.png
de rechthoek buitenlijn stelt je plaat voor en de dikke streep je borstel.

• Leuk
Waarderingen: Invator

Invator

Actieve deelnemer
13 mei 2024
130
167
Boortmeerbeek
www.youtube.com
Heel mooie oplossing, een vaste vandikte tafel voor sniujplanken en ander spul wat niet al te groot is.
Je zegt dat je stofafzuiging beter kan, als ik je een tip mag geven, zie dat je de borstel dichter om je 2 gaten positioneert zoals:
Bekijk bijlage 166250
de rechthoek buitenlijn stelt je plaat voor en de dikke streep je borstel.
bedankt! Dit was inderdaad eerst de bedoeling, maar de frees basis zit dan in de weg.
Ik had dit ook graag gecombineerd met de stofafzuiging langs boven via de frees zelf, maar
dan zaten de rails in de weg. Was een challenge om alles te doen passen aangezien ik gelimiteerd
zit aan de grootte van mijn printplaat (~24x24 cm)

Ben aan het nadenken om eventueel een schacht langs onder (dun) tot bij de frees zelf te brengen,
maar moet ik nog ontwerpen.

Voorlopig werkt alles en is het een luxe probleem, dus de druk is wat van de ketel ;)

Doubledot

Actieve deelnemer
2 jan 2021
321
138
Zaanstreek
ik zie nu pas de kleine stofzuig-opening in de voet. ja die zal niet super succesvol zijn inderdaad. het is een 3D-print dus je kan helemaal losgaan met vloeiende vormen! :) Ik zou zorgen dat je minstens de diameter van je afzuigslang matched (hij is nu kleiner) en hij kan helemaal scheef / schuin door je print heen lopen om dichter bij je freesbit uit te komen.

Invator

Actieve deelnemer
13 mei 2024
130
167
Boortmeerbeek
www.youtube.com
ik zie nu pas de kleine stofzuig-opening in de voet. ja die zal niet super succesvol zijn inderdaad. het is een 3D-print dus je kan helemaal losgaan met vloeiende vormen! :) Ik zou zorgen dat je minstens de diameter van je afzuigslang matched (hij is nu kleiner) en hij kan helemaal scheef / schuin door je print heen lopen om dichter bij je freesbit uit te komen.
Net even wat getekend in Fusion en snel geprint , niet de meest elegante oplossing (geplakt met lijm), maar werkt al een pak beter! Nu de borstels nog wat dichter zetten

Bijlagen

• IMG_9854.jpeg
    IMG_9854.jpeg
    123,9 KB · Weergaven: 7
  • Leuk
Waarderingen: Athanor

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.450
903
‘s-Hertogenbosch
Als je de borstel van een betonslijper bekijkt zitten er allemaal sleufjes in…. Zou het kunnen dat die zijn om de afzuiging ook lucht aan te voeren en zodoende tussenhangend stof mee te nemen???
Misschien sluit je borstel wel te goed aan?
Misschien kun je aan de bovenkant van de kap een beluchtingsgat maken..
Ziet er verder goed uit.

Groetjes John

Zerox

Actieve deelnemer
2 aug 2021
308
220
Echt
Mooi gemaakt! Volgende stap is wat simpele steppermotors erop met een controller en je kan tijdens het vlakken lekker andere dingen doen ;)

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.