Foutvrij hout...?

gub

Actieve deelnemer
26 dec 2012
37
0
Kring van Dorth
Ik volg dit topic met grote interesse. Het idee van gezamenlijk werken en elkaar en jezelf helpen, boeit me.
Zelf ben ik geen schrijven van lange en goede stukken. Wel zou ik, mocht die idee meer handen en voeten krijgen, graag willen meehelpen.
Vanuit mijn opleiding (Bos- en Natuurbeheer) en mijn werk (rentmeester) kan ik wellicht van waarde zijn en een steentje bijdragen.
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
Wat heb je dat verdomd mooi omschreven Caspar! Zelf denk ik daar wel eens aan, maar ja, het loslaten van... das niet zo eenvoudig gedaan als het is uitgesproken.

Nee dat kan niemand en moet je ook niet willen. de goede kant van conservativisme is dat het de gelegenheid bied om de dingen beter te leren snappen. Mar het gevaar is dat je dit denken te kennen kosten wat kost doorvoert en het zo voor jezelf onmogelijk maakt om de dingen van een andere kant te zien. Dit is dan ook het grootste probleem in de wereld denk ik onder mensen die beiden voelen dat het echt zo is en zo dus de mogelijkheid om iets nieuws te leren bij voorbaat uitsluiten als ze elkaar de hersens al niet in slaan. Maar waar streef je naar, er is altijd ontwikkeling mogelijk, er zijn zoveel mensen waar je van kan leren. Geen enkel mens is wat hij weet door zichzelf te zijn. We zijn dragers van mogelijkheden en bewegen binnen wat we kennen.
 
Laatst bewerkt:

jan jansen

Actieve deelnemer
28 okt 2010
128
3
Aldeboarn - Fryslan
Ik heb laatst een stam iepen gewaterd gekocht eerst op lat gedroogt daarna nagedroogt in de oven bij Hard en Zachthout in Loenen op de Veluwe de eigenaar bestierd daar een kasteel met houtwerf en eigen kolk. Heb het hout wel zelf gehaald en uitgezocht.
![/QUOTE]

Roeland, als je nog eens een keer gewaterd iepen zoekt heb ik nog wel een adres voor je. Ik heb een paar elektrische gitaren gemaakt van gewaterd iepen, mooi hout om mee te werken.

fred
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.