Forummers zien graag verbeteringen.

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Wat ik graag zou willen (en ook een verbetering zou zijn), is dat de "Markeer forums gelezen" knop ook onderaan komt te staan (dan hoef je niet een eind terug te scrollen naar boven) & dat de extra stap die in dat pop-venster moet doen ("Weet je zeker… etc" & dan knop aanklikken) komt te vervallen — die extra stap is eigenlijk overbodig. FOG doet dat bijvoorbeeld niet & dat is wel zo handig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hed en jelmer

mark20v

Actieve deelnemer
3 jan 2016
315
73
Groningen
Wat ik graag zou willen (en ook een verbetering zou zijn), is dat de "Markeer forums gelezen" knop ook onderaan komt te staan (dan hoef je niet een eind terug te scrollen naar boven) & dat de extra stap die in dat pop-venster moet doen ("Weet je zeker… etc" & dan knop aanklikken) komt te vervallen — die extra stap is eigenlijk overbodig. FOG doet dat bijvoorbeeld niet & dat is wel zo handig.
Geen oplossing voor jouw vraag, maar mocht je met de tablet of telefoon werken, dan navigeer je snel naar het bovenste bericht door bovenin te tippen met je vinger. Zie rode cirkel.
 

Bijlagen

  • 0CD5AF8E-44E3-4420-84BB-F216924F02A1.jpeg
    0CD5AF8E-44E3-4420-84BB-F216924F02A1.jpeg
    56,3 KB · Weergaven: 26

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
En ik heb ook nog een dingetje. Is het mogelijk om, als een topic uit meerdere pagina's bestaat, dat de paginanummers óók bovenaan de pagina komen te staan? Nu moet je eerst naar onderen scrollen om naar de volgende pagina te kunnen klikken.

Het zijn details.. de rest werkt helemaal super! Veel beter dan het oude forum!
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.755
979
Omgeving Eindhoven
dat de "Markeer forums gelezen" knop ook onderaan komt te staan (dan hoef je niet een eind terug te scrollen naar boven)
Bij mij blijft de menubalk bovenaan altijd in beeld; ik hoef hiervoor nooit terug te scrollen.
Knipsel.JPG

Is het mogelijk om, als een topic uit meerdere pagina's bestaat, dat de paginanummers óók bovenaan de pagina komen te staan? Nu moet je eerst naar onderen scrollen om naar de volgende pagina te kunnen klikken.
Op wat voor apparaat kijk jij (laptop/pc, telefoon, ...)? Bij mij staan ze bovenaan EN onderaan...
Knipsel2.JPG

Is het bij mij dan zo anders dan bij jullie?
Ik kijk nu op de laptop met Firefox of Chrome. Op de iPad zie ik hetzelfde.

Op de iPhone is het idd iets anders en kan ik Jelmer zijn opmerking volgen, maar als ik een topic open dat ik eerder deels heb gelezen kom ik uit op de recentste niet-gelezen reactie, dus dat is dan ook minder relevant. Maar ook dan zie ik geen duidelijk zichtbare paginanrs maar alleen een knop Volgende/vorige.

Het als gelezen markeren gaat daar (iPhone) makkelijk door op de menu-streepjes te drukken en dan te kiezen voor markeer als gelezen (staat nog net in beeld bij mij dan).
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Zo zie je maar weer dat een interface staat of valt met de gebruiker… die vaste positie van "Markeer…" is mij nooit opgevallen.
Blijft wel mijn opmerking staan dat het wat mij betreft overkill is om dan die keuze nog te moeten bevestigen in een pop-up (waarvan de knop trouwens nagenoeg onleesbaar is).
Ter info: Safari op macOS, beide laatste versies, iMac late 2015 model.
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Is het mogelijk de vele 'xxx reacted to yyyy with Like' meldingen uit het Whatsnew overzicht weg te filteren? Als je wil kijken wat er voor nieuwe berichten op het forum staan, vervuilen die het overzicht behoorlijk, vind ik.
 

Joop van M

Actieve deelnemer
22 apr 2017
366
32
Geldrop
Ik ben wel met Kris eens. Een beetje Reklame is prima, maar de laatste tijd is echt van de zotte. Het is niet alleen rondom de kaders, maar ook tussen en onder de forum berichten door. Ik ben al vaak op ongewenste site beland, omdat ik dacht een nieuw forum bericht te lezen.

Dit even los van of je wel of niet wilt doneren, het hoeft geen Amerikaanse praktijken te worden.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Ik ben wel met Kris eens. Een beetje Reklame is prima, maar de laatste tijd is echt van de zotte. Het is niet alleen rondom de kaders, maar ook tussen en onder de forum berichten door. Ik ben al vaak op ongewenste site beland, omdat ik dacht een nieuw forum bericht te lezen.

Dit even los van of je wel of niet wilt doneren, het hoeft geen Amerikaanse praktijken te worden.
Dat ben ik geheel met je eens. Het is de vraag of de slimme jongens/meisjes van google dit er tussendoor fietsen, want ik heb niet het idee dat Jaap heel veel reclame wil want daar knapt iedereen op af.
 

KrisG

Actieve deelnemer
3 jan 2017
350
44
Vlaams-Brabant, BE
Beste Kris ik weet niet of je een donatie hebt gedaan, want alleen dan heb je recht op een reclame vrij forum.
Beste Wim, Daar ben ik helemaal van op de hoogte, dan weet je dat ook ineens.:coffee:
Ik weet niet of jij van mening bent dat het dan voor de niet-donerende-leden maar onwerkbaar moet worden.
Ik denk ook niet dat ik vroeg naar een reclamevrij forum...

groeten,
Kris
 

KrisG

Actieve deelnemer
3 jan 2017
350
44
Vlaams-Brabant, BE
Dat ben ik geheel met je eens. Het is de vraag of de slimme jongens/meisjes van google dit er tussendoor fietsen, want ik heb niet het idee dat Jaap heel veel reclame wil want daar knapt iedereen op af.
En net daarom meld ik het hier. Ik kan me voorstellen dat Jaap zelf op een reclamevrij forum surft en dat dus niet opmerkt.
groeten,
Kris
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.