Forummers zien graag verbeteringen.

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.935
Klein-Brabant, Vlaanderen
Mag ik een suggestie doen?
je lijkt mij meer dan gemiddeld op de hoogte zijn van de buitelingen van dit medium
dat reclame plots in het midden van een reeks berichten of deel-informatie opduikt is mij niet vreemd, omdat ik dit ook op andere webstekken ervaar
wie zit hier aan het stuur ?
zijn we aan google en familie overgeleverd ?
de ondergrens die we volgens mij moeten aanvaarden, is dat dit forum zelfbedruipend is, waardoor het kan blijven bestaan & de beheerders voor hun inspanningen minstens een aanvaardbare vergoeding ontvangen
op de kostenstruktuur heb ik geen enkel zicht
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

baas

Administrator
5 jun 2012
176
142
Mag ik een suggestie doen? Bij het lezen raak ik steeds van de wijs door Google advertenties tussen de berichten. Omdat de reclame in hetzelfde font en dezelfde lettergrootte zijn gezet, valt het bericht onder de advertentie nauwelijks op.

Dit is in principe op te lossen door dit aan de stylesheet toe te voegen.

Code:
article.google-auto-placed {
    margin: 16px 0;
    box-shadow: 0 0 2px 0 rgba(0,0,0,0.14), 0 2px 2px 0 rgba(0,0,0,0.12), 0 1px 3px 0 rgba(0,0,0,0.2);
}

Er zijn 2 aanpassingen:
- de advertentie wordt visueel gescheiden van de opvolgende post.
- de advertentie krijgt net zo'n schaduw.

Bekijk bijlage 93988

Een probleem kan zijn dat advertenties en hun styles dynamisch worden geladen. Mogelijk helpt het om dan "!important" aan beide regels toe te voegen.

Code:
article.google-auto-placed {
    margin: 16px 0 !important;
    box-shadow: 0 0 2px 0 rgba(0,0,0,0.14), 0 2px 2px 0 rgba(0,0,0,0.12), 0 1px 3px 0 rgba(0,0,0,0.2) !important;
}

Een andere oplossing kan zijn deze style pas toe te voegen aan het einde van de html.
We hebben een echte programmeur onder ons, dat is super.

Ik neem via pb even contact met je op.

jaap
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
@baas / Jaap,


Ik wil graag ook de suggestie doen voor de mogelijkheid van een betaalde variant. Ik weet niet of er weer iets gewijzigd is aan de format van de advertenties, maar het is vandaag bijzonder hinderlijk. Met regelmaat een soort van pop-ups die een bladzijde volledig blokkeren.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Hoi Jaap,

geloof me dat wordt zeker (h)erkend en enorm gewaardeerd.
De suggestie van een betaalde vorm van forum gebruik is dan ook heel serieus. Ik ben in het verleden ook actief geweest op een ander forum en daar hadden we die optie ook. Voor een x bijdrage per jaar gaf dat een advertentie vrij forum (+ nog een paar extra’s), waar veel van de betrokken/actieve leden graag gebruik van maakte, alle overige bezoekers kregen gewoon de advertenties voorgeschoteld.
Dat was voor de actieve leden, welke het forum levendig hielden, een welkome optie en ook de kosten waren daarmee gedekt.

Maar mocht dit niet mogelijk zijn, no hard feelings.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: baas

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Fotos plaatsen , is er op het forum een plaats waar staat hoe je gemakkelijk fotos kan plaatsen?
Het is toch vrij ingewikkeld om fotos bij je tekst te krijgen
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Fotos plaatsen , is er op het forum een plaats waar staat hoe je gemakkelijk fotos kan plaatsen?
Het is toch vrij ingewikkeld om fotos bij je tekst te krijgen
Lijkt me toch vrij simpel,
Links onder staat voeg bestand toe en kun je zo foto‘s plaatsen.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.935
Klein-Brabant, Vlaanderen
Fotos plaatsen , is er op het forum een plaats waar staat hoe je gemakkelijk fotos kan plaatsen?
Het is toch vrij ingewikkeld om fotos bij je tekst te krijgen
met de pc is dat poepsimpel
gewoon knippen & plakken
nadien kan je de foto nog verkleinen door die aan te klikken + een hoek te verslepen
de foto's die sommige leden plaatsen, zijn schermgroot
te veel van het goede
is dat doordat ze die vanop hun mobieltje opladen ?
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Ik ben het wel met Arend eens. De fotos zijn vaak te groot, waardoor je ze eerst zelf moet verkleinen om ze te kunnen plaatsen. Ik ben geen held met computers, en krijg het moeilijk voor elkaar. Het gevolg is, is dat ik minder snel fotos plaats dan dat ik zou willen. En er zijn vast meer mensen die dat daardoor ook niet doen.
Is dat niet op te lossen op één of andere manier?
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.935
Klein-Brabant, Vlaanderen
De fotos zijn vaak te groot, waardoor je ze eerst zelf moet verkleinen om ze te kunnen plaatsen. Ik ben geen held met computers, en krijg het moeilijk voor elkaar.
als je met de pc werkt, kan je de foto's op hun oorspronkelijke grootte laten
daarna open je ze, en met het knipprogramma van windows of de toetsencombinatie windows-logo+shift+S snij je de hele foto of een deel uit

1607800121857.png

dat uitsnedes groter dan gewenst of verwacht zijn, heb ik op woodworking, en ook met de editor van hotmail + bv word
bij mij is het een reflex om dan de uitsnede aan te klikken, de loper op de hoek vast te zetten, en de uitsnede te verkleinen
hier onder heb ik jouw bericht met het knipprogramma of de toetsencombinatie windows-logo+shift+S uitgesneden, en met ctrl+v geplakt

1607799709376.png

nu klik ik op de uitsnede
daardoor verschijnt op de 4 hoeken een vierkantje
1607799870132.png
zet je loper bv op het vierkantje in rechterbovenhoek, en sleep dat naar binnen
daardoor verkleint de uitsnede
1607799985182.png
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Dat het zo kan, en dat het zo werkt, dat snap ik. Maar het is toch veel makkelijker als het forum dat automatisch kan doen? Ik werkt met de pc en telefoon. Op de telefoon is het nog ingewikkelder.
Het houd mij gewoon vaak tegen om fotos te plaatsen door de omslachtigheid.
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Dat het zo kan, en dat het zo werkt, dat snap ik. Maar het is toch veel makkelijker als het forum dat automatisch kan doen? Ik werkt met de pc en telefoon. Op de telefoon is het nog ingewikkelder.
Het houd mij gewoon vaak tegen om fotos te plaatsen door de omslachtigheid.
Het probleem zit wat dieper in de server die maar bestanden van een bepaalde grootte toelaat. Het staat hoog om mijn to do lijstje om dat aan te passen. Als dat opgelost is kun je gewoon hele grote foto's uploaden die door de forumsoftware automatisch aangepast worden. Ik heb zelf dat probleem wat minder omdat alle foto's via het foto opslag/beheer/bewerkingsprogramma om mijn laptop gaan. Ik snij ze wat bij, pas soms de kleur wat aan en exporteer ze in het juiste formaat en gebruik ze dan op het forum.

Maar als je snel foto's vanaf bv. je telefoon wilt uploaden is dat veel te omslachtig.

Ik hoop het snel opgelost te hebben.

jaap
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.