Flexfineer - ervaringen

Zansa

Actieve deelnemer
26 jun 2014
33
1
Goedendag,

Langzaam maar zeker wil ik toch eens kijken of ik een volgende stap kan zetten in mijn hobby, nml. het fineren

Nu kwam ik op internet de zaak FlexFineer tegen, die claimen een heel eenvoudig systeem te hebben waarmee fineer netjes aan te brengen is.

Op het forum vind ik het niet, dus ik ben benieuwd of hier iemand ervaring mee heeft?

Hoor graag, ik heb geen enkele ervaring dus alles is welkom
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
Dit soort fineer wordt o.a. ook verkocht als lignaflex of kuiperflex. De lignaflex heb ik al eens gebruikt en is inderdaad makkelijk te verwerken. Ik heb indertijd de "strijkboutmethode" gebruikt.
Meer info over fineren hiermee vindt je b.v. op de site AF.NL (arnhemse fijhouthandel).
Let wel op: "normaal fineer" is ongeveer 0.6-0.8 mm dik. Dit kan, ook machinaal, goed geschuurd worden.
Het flex fineer is inclusief papieren achterkant maar ongeveer 0.6 mm dik. Het fineer gedeelte ongeveer de helft hiervan.
Dus eventuele schuurakties alleen handmatig, want je zit er zo doorheen.

gr Ed
 

Zansa

Actieve deelnemer
26 jun 2014
33
1
Dank je wel Ed, duidelijk!

Op AF staat inderdaad ook een handleiding, fijn. Ga me er verder in verdiepen.

Weet je toevallig ook een zaak in de buurt van Rotterdam/Dordrecht waar fineer verkocht wordt? Zou graag eens een paar verschillende stukjes / soorten en methodes proberen

Merci
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.