Beste vaklui ,
Ik heb een vraagje over fineer herstellen bij een jaren 60 kast van Webe .
De kast is gemaakt van spaan en afgewerkt met teak fineer .
Bij de klep is het fineer wat opgezet , niet stuk echter wat omhoog gekomen , het oppervlak is dus niet echt glad meer maar licht geribbeld .
De ribbels staan niet open , dus pvac lijm eronder krijgen is niet mogelijk .
In het verleden heb ik wel meubels hersteld met hetzelfde probleem , echter deze waren uit de jaren 30 en het fineer was gelijmd met beenderlijm zodat door verhitting de oude lijm weer een tack kreeg . Bij deze jaren 60 kast denk ik niet dat dat werkt . Ik heb ook geen idee met welke lijm in de jaren 60 gefineerd werd .
Heeft iemand ervaring met fineer herstellen op meubels uit de jaren 60 ? Of wellicht een tip hoe dit probleempje op te lossen ?
Alvast bedankt voor het meedenken , vriendelijke groet , Ger .
Hieronder een afbeelding van een soortgelijke kast voor het idee .

Ik heb een vraagje over fineer herstellen bij een jaren 60 kast van Webe .
De kast is gemaakt van spaan en afgewerkt met teak fineer .
Bij de klep is het fineer wat opgezet , niet stuk echter wat omhoog gekomen , het oppervlak is dus niet echt glad meer maar licht geribbeld .
De ribbels staan niet open , dus pvac lijm eronder krijgen is niet mogelijk .
In het verleden heb ik wel meubels hersteld met hetzelfde probleem , echter deze waren uit de jaren 30 en het fineer was gelijmd met beenderlijm zodat door verhitting de oude lijm weer een tack kreeg . Bij deze jaren 60 kast denk ik niet dat dat werkt . Ik heb ook geen idee met welke lijm in de jaren 60 gefineerd werd .
Heeft iemand ervaring met fineer herstellen op meubels uit de jaren 60 ? Of wellicht een tip hoe dit probleempje op te lossen ?
Alvast bedankt voor het meedenken , vriendelijke groet , Ger .
Hieronder een afbeelding van een soortgelijke kast voor het idee .