Jolien, het lijkt hier meer over de veiligheid te gaan dan over je huisjes, maar dit is allemaal heel goed bedoeld hoor

De bouw van een freestafel klinkt misschien uitdagend, maar eigenlijk is het vrij simpel. Zo heb ik het gedaan:
- teken de zool van je bovenfrees af op een stukje multiplex
- frees dit uit tot je nog ongeveer 6 mm overhoudt (omdat je anders teveel freesdiepte kwijtgeraakt)
- plaats nu de frees in die uitsparing en markeer waar de gaatjes zitten en boor ze (ook verzinken vanboven)
- zet alles nu vast met bouten (best kop voor schroevendraaier ipv zeskantkop) en moeren
Daarna is het kwestie van er pootjes aan te zetten. Dat van mij heeft pootjes die net hoog genoeg komen om het toestel van de grond te houden:
Ondertussen heb ik ook latjes vanonder gemonteerd, zodat ik het gemakkelijk kan klemmen aan een tafel. Verder heb ik ook een stekkerdoos met aan/uitknop eraan gehangen om de frees aan en uit te schakelen. Hier nog een foto van de montage:

Zelf heb ik ook geen kap erop zitten, maar dit zou wel een extra veiligheid zijn. Als iemand dit al zelf gemaakt heeft, hoor ik graag hoe je dat best doet.