Fijnstoffilter afzuiging

johanc

Actieve deelnemer
22 apr 2014
49
11
Grave - Noord Brabant
@utbartje ik zou dit systeem ook graag toepassen voor mijn 2pk afzuiging. Jij hebt het zo al een tijdje in gebruik, bevalt het nog steeds? Heb je de filters al moeten vervangen of gebruik je nog de originele filters?

heb je buiten het grove voorfilter nog tips als ik een gelijk systeem wil bouwen?
 

utbartje

Nieuw lid
14 okt 2015
24
15
Hallo.
Nee ik heb het systeem niet meer in gebruik. De reden daarvan is dat de motor zelf defect was gegaan. Ivm ruimtegebrek heb ik daarna besloten een camvac aan te schaffen.
Maar tot dat moment ben ik tevreden geweest met het filter en de opbouw. Ik heb het voorfilter af en toe schoon gemaakt maar geen nieuwe filters geplaatst.
Enige tip die ik heb is om het ontwerp zo te maken dat makkelijk bij het voorfilter komt. Bij mij was dat het helemaal het geval omdat ik bij het eerste ontwerp niet van een voorfilter ben uitgegaan en deze later toegevoegd hebt
 

Matjas42

Actieve deelnemer
22 mei 2021
44
24
Nederland
Hallo.
Nee ik heb het systeem niet meer in gebruik. De reden daarvan is dat de motor zelf defect was gegaan. Ivm ruimtegebrek heb ik daarna besloten een camvac aan te schaffen.
Maar tot dat moment ben ik tevreden geweest met het filter en de opbouw. Ik heb het voorfilter af en toe schoon gemaakt maar geen nieuwe filters geplaatst.
Enige tip die ik heb is om het ontwerp zo te maken dat makkelijk bij het voorfilter komt. Bij mij was dat het helemaal het geval omdat ik bij het eerste ontwerp niet van een voorfilter ben uitgegaan en deze later toegevoegd hebt
Hoe bevalt de camvac ten opzichte van dit systeem?
 

utbartje

Nieuw lid
14 okt 2015
24
15
Op zich tevreden. Ik merk wel dat er minder afzuiging is bij de vandikebank. Wellicht had ik beter de 3 motorige kunnen pakken. Nu heb ik die met 2 motoren.
 

johanc

Actieve deelnemer
22 apr 2014
49
11
Grave - Noord Brabant
Hallo.
Nee ik heb het systeem niet meer in gebruik. De reden daarvan is dat de motor zelf defect was gegaan. Ivm ruimtegebrek heb ik daarna besloten een camvac aan te schaffen.
Maar tot dat moment ben ik tevreden geweest met het filter en de opbouw. Ik heb het voorfilter af en toe schoon gemaakt maar geen nieuwe filters geplaatst.
Enige tip die ik heb is om het ontwerp zo te maken dat makkelijk bij het voorfilter komt. Bij mij was dat het helemaal het geval omdat ik bij het eerste ontwerp niet van een voorfilter ben uitgegaan en deze later toegevoegd hebt
Bedankt voor je snelle antwoord @utbartje
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.