Fijnafstelling Festool CS70

Gietelo

Nieuw lid
11 mrt 2022
2
0
Apeldoorn
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Festool zaagtafel CS70.
De verbredingstafel zit volgens mij keurig gemonteerd zoals het hoort, maar ik merk dat de langsgeleider scheef trekt als ik die op het koppelvlak vast zet.
Is er iemand op dit forum in de regio Apeldoorn, Deventer, Zutphen die met me mee kan kijken waar het probleem zit?
Alvast bedankt,
Roel
 

the duke

Actieve deelnemer
11 jan 2020
144
34
Groningen, stad
Als je de originele geleider gebruikt, die klemt alleen aan de voorzijde, dus de achterkant zit los, kan dus bewegen. Ik heb de accessoire geleider gekocht, klemt aan de voor en achterkant, stukken beter.
 

Frank-Jan

Actieve deelnemer
12 sep 2008
208
12
Belgisch Limburg
Ik gebruik de tafelverbreding voor mijn cs70 zelden; maar zo te lezen is er iets misgegaan bij de oorspronkelijke afstelling van de verbreding.
hier kan je de installatiehandleiding downloaden.
En hier is een een quickguide filmpje: link

Bij het instellen moet je vóór je de draaiknoppen onder de tafel aandraait de klem van de langsgeleider/afkortaanslag midden over de naad vastklemmen. Zo wordt de tafelverbreding in lijn getrokken.
Als die draaiknoppen aangedraaid zijn stel je het aanslagblokje op maat, zodat je bij een volgende montage dit niet meer hoeft te doen. Je zal die procedure nog eens moeten doorlopen (wel eerst het aanslagblokje dat nu verkeerd ingesteld staat loszetten.)
 
Laatst bewerkt:

Gietelo

Nieuw lid
11 mrt 2022
2
0
Apeldoorn
Ik gebruik de tafelverbreding voor mijn cs70 zelden; maar zo te lezen is er iets misgegaan bij de oorspronkelijke afstelling van de verbreding.
hier kan je de installatiehandleiding downloaden.
En hier is een een quickguide filmpje: link

Bij het instellen moet je vóór je de draaiknoppen onder de tafel aandraait de klem van de langsgeleider/afkortaanslag midden over de naad vastklemmen. Zo wordt de tafelverbreding in lijn getrokken.
Als die draaiknoppen aangedraaid zijn stel je het aanslagblokje op maat, zodat je bij een volgende montage dit niet meer hoeft te doen. Je zal die procedure nog eens moeten doorlopen (wel eerst het aanslagblokje dat nu verkeerd ingesteld staat loszetten.)
Dat was de truc! Bedankt voor de reacties
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.