Festool

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.701
2.570
Gaanderen
Er zijn genoeg verzamelaars hoor. Een goede tang van b.v. knipex kost zo 30 euro er zitten er 7 in plus de systainer.
Toch denk ik dat je wel gelijk hebt. Het is een forse prijs.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Als het de goede tangen zijn valt de prijs wel mee:p
Vak heb je echter niet alle 7 tangen nodig en dat maakt het dan weer duur:cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: Nova

timmeren

Actieve deelnemer
11 jun 2016
68
40
Dit zijn NWS tangen. Wel prima kwaliteit. Wel iets goedkoper zonder Festool branding maar dan heb je er ook geen systainer bij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nova

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Voor dat geld heb je een gevulde parat koffer. Het valt me op dat je met die systeners vaak veel lucht aan het opslaan bent. Ik heb wel een stel van die bakken, maar die zitten tot de nok toe vol. Dat plastic dat er eerst in zat is in de kliko verdwenen.
 

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
301
119
Zuid Holland
Die kisten nemen onnoemelijk veel ruimte in.
Ja maar het stapelt super, je kunt ze aan elkaar geklikt meenemen... Voor de afkortzaag kunnen we als tafelverbreding werken etc etc etc.

Qua ruimte en kosten zijn ze suboptimaal, maar in vind ze mega handig in gebruik.



Inhoudelijk vind ik de tangen onlogisch. Mensen die zo'n set kopen hebben vaak al eea of lijken mij thematisch meer thematisch geïnteresseerd. Dit is een handig allround setje, maar daardoor heb je altijd tangen die je weinig gebruikt.

1x nijptang, 1x combi, 1x zijknip, 2x spitsbek, 1x waterpomptang.

Ik zou de nijptang nooit gebruiken, en zou 12x liever een sleuteltang ipv waterpomptang willen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Volgens mij is de getoonde tang een kopkniptang en geen nijptang. Sleuteltang moest ik even opzoeken, die ken ik dus als armaturentang. Met kunststof overzet bekken. Een gewone waterpomptang gebruik ik veel vaker. Een armaturentang gebruik ik alleen bij het afmonteren van kranen. Meestal is een bahco makkelijker.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.701
2.570
Gaanderen
Ik
Voor dat geld heb je een gevulde parat koffer. Het valt me op dat je met die systeners vaak veel lucht aan het opslaan bent. Ik heb wel een stel van die bakken, maar die zitten tot de nok toe vol. Dat plastic dat er eerst in zat is in de kliko verdwenen.
Had er eerst meer dan nu. Ja lucht opslaan is wel een feit. De machines die ik van festool niet veel gebruik staan in kist op zolder. Er zijn er bij die vol met tangen zitten of met sleutelgereedschap. Niet handig als je het veel gebruikt. De schuurmachines staan los in de schuur het schuurpapier zit wel weer in een kist.
De bovenfrees cirkelzaag gaan elke keer in en uit de kist. Voor op de klus zijn die kisten best wel handig.
Parat koffer heb ik niet maar daar heb ik keurige koffers van servicemonteurs gezien en van loodgieters die tot de nok toe vol zaten. Gaat goed met die soldeer vloeistoffen erbij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Boktor026

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.